שלום, לפני כחצי שנה התחלף אחראי היחידה במקום עבודתי, בהיכנסו לתפקיד הוא "זרק" את כל שעות העבודה אשר היו שמורים בקלסר (כ-7 שנות העבודה האחרונות של כלל העובדים) כך שלמעשה איני יכול לדעת מהן השעות שבהן עבדתי טרם הגיעו, ובכך לא אוכל למשל לתבוע את זכויותי בעת ארצה להתפטר. (בנוסף אציין כי איני ביצעתי רישום של השעות בעצמי). שאלתי היא האם זה חוקי? תודה רבה מראש.
מאור שלום,
החוק קובע כי המעביד חייב לנהל פנקס שעות עבודה אשר יכלול את שעות העבודה אותן עבד העובד בפועל.
מעסיק אשר מפר חובה זו צפוי, בין היתר, לסנקציות פליליות.
בנוסף, ככל שתבחר להגיש תביעה, הרי שהנטל להוכחת שעות נוספות עובר לכתפי המעסיק אשר יצטרך להוכיח שלא עבדת בשעות נוספות.
הרישום שערכת בעצמך בהחלט יכול לסייע לך בתביעת שעות נוספות וכדאי שתמשיך לערוך רישומים בנוגע לשעות עבודתך.
אשמח לעמוד לרשותך.
בברכה,
נטע כהן, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אריק שלו
053-7429015
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ישנו פרסום של המדינה באשר לגובה ההחזר שיש לשלם בגין קילומטר נסיעה - ברוטו / נטו ולפי סוג רכב. ראה בחוברת חשבים. ...
המשך תשובה