שלום רב, אני מורה בבית ספר יסודי ועלי להכין סדנא למורים בנושא נהלים וחוקים. בסדנא אני מביאה מצבים מחיי בית הספר ועל הקבוצות לדון במצבים ובדרך ההתמודדות איתם. לאחר שכל קבוצה תציג את דעותיה עלי להציג בפניהם מה החוק אומר. בשתי סוגיות לא הצלחתי למצוא חוק חד משמעי. אשמח אם תוכלו לענות לי עליהם? 1. האם ניתן להפריד פיזית בין ילדים או למנוע מילד השחתת רכוש ע"י אחיזה בו? 2. במצב שילד מודיע כי נעלם לו כסף מהתיק ואנו ממש בסופו של יום הלימודים, האם מותר לעכב את הילדים כדי לערוך חיפוש?
1. רק אם ילד מסוכן לעצמו או לסביבתו יש למנוע את הפגיעה, וגם אז, במינימום הפעלת הכח האפשרית ולאחר שמוצו אפשרויות הרגעה אחרות (אזהרה חד משמעית וכו׳).2. סוגיית החדירה לפרטיות רכוש התלמיד היא סוגיה שעדינותה זהה לרגישותה ולמורכבותה. עם זאת, נראה שכדאי להסדיר סוגיה זו מול ההורים, הוועד וכו׳ בנוהל מוסדר ובכך להימנע מאי נעימויות. אגב, באופן כללי ביותר ייאמר, שפגיעה ברכושו של אחר מאפשרת בחוק האזרחי פעולות פולשניות (עד מעצר) על מנת לחקור ולהשיב וכיוצ״ב.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר