שלום, החברה היזמית שלנו הגיעה לשלבים מתקדמים בשעה טובה, ואנו עומדים לחתום על עסקה להפצת המוצר. האם לדעתך ניתן לחתום על ההסכם ללא ליווי צמוד מעורך דין? ומה צריך להביא בחשבון בשלב זה? תודה
שלום רווית,
כל הכבוד על ההגעה לשלב המכירות, לא הרבה סטארטאפים מגיעים אליו.
בפשטות, שלב זה הוא שלב ה"כסף" (Money Time)!
כידוע, ניתן למכור את המוצר באופן ישיר על ידי כוח אדם שלכם או למשל על ידי מפיצים שיעשו זאת עבורכם. כך או כך, טיב ההפצה וזהות המפיץ יקבעו האם יהיו לחברה מכירות ובאיזה היקף.
חלק מהסכמי ההפצה שאני מכיר מורכבים נוכח הקשר המורכב וארוך הטווח בין המפיץ לבין בעלת המוצר (אתם). מעבר לכך, נוסף לאחרונה חוק חדש שמסדיר סוגיות שונות שחשוב מאוד לקחת בחשבון (חוק חוזה סוכנות).
הנה דוגמא לכמה נושאים רלוונטיים להסכם הפצה (מתוך רבים ושונים):
1. האם זכות ההפצה היא בלעדית או לא.
2. אם הזכות בלעדית - מהם תנאי הבלעדיות (למשל: אזור גיאוגרפי מסוים? חובת מכירת כמויות מינימום?).
3. מחירים ואפשרות התאמה/שינוי שלהם.
4. אחריות על רגולציה.
5. האם המפיץ יכול להפיץ מוצרים דומים אחרים?
6. מחויבות המפיץ להשקעה בשיווק/הדרכה.
ועוד נושאים רבים ושונים.
לכן, מתן זכות הפצה היא עניין קריטי ולדעתי חתימה על הסכם כזה ללא ליווי צמוד של עורך דין עלולה להוביל לשגיאות מהותיות ונזקים כלכליים.
בהצלחה,
יואב
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רועי שלום, רישום חברה נעשה בהתאם לנסיבות העניין. ככלל, מומלץ לערוך תחילה הסכם מייסדים. לאחר שגובשו ההסכמות במסגרת הסכם המייסדים, יש לפתוח חברה ברשם החבורת. ...
המשך תשובה