שלום, אני דייר מוגן בעסק בדמי מפתח. בחנות שלי יש רטיבות בקיר מחנות סמוכה שהיא בשכירות מלאה ובבעלות של אותו בעל בית. פניתי לבעל הבית בדרישה לתיקון ותשובתו הייתה "זה בין שכנים" כלומר עלי לפנות לשכן שמשכיר ממנו את החנות בדרישה לתיקון. האם זה הגיוני? זה תיקון שמצריך לעשות חור בין החנויות. האם אני יכול לעשות כזה דבר בלי ליידע את בעל הבית? איך עלי לפעול לתיקון הנזילה בקיר לפי החוק? האם תחילה לשלוח מכתב רשום עם שבועיים התראה לתיקון? ואם אין מענה אוכל להביא אינסטלטור לתקן ולקזז מחצית העלות משכר הדירה שאני משלם לו. האם מותר לי לנהוג כך? תודה
שלום רב,
מבחינתך מי שאחראי זה בעל הבית.
במידה והוא מעוניין יכול לדרוש את התשלום מהשוכר של החנות הסמוכה.
במידה ואינם משלמים את יכולה לשלוח מכתב התראה ואז לתקן ולתבוע את הנזק או לתבוע סעד של תיקון הנזק.
בברכה,
און צוק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
און צוק, משרד עו"ד
053-7101897
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, ניתן להעלות את דמי השכירות רק בהתאם לאמור בתקנות הגנת הדייר (דמי שכירות יסודיים ודמי שכירות בדירות). ההעלאה תקפה רק מיום ההודעה של בעל הבית ולא רטרואקטיבית. בברכה, און צוק, עו"ד...
המשך תשובה