שלום רב, לפני כ-14 חודשים נכנסתי למרכז שירות של חברת סלולר. ביקשתי לקנות מכשיר נייד. שוכנעתי על ידי הנציג להוסיף תוספת קטנה עבור שני מכשירים. סך כל החיוב היה אמור להיות כ-100 ש"ח לחודש. להפתעתי גיליתי לפתע כי אני מחוייב כבר 14 חודשים על סכום כפול. התלוננתי ודרשתי לראות את החוזים עלהם חתמתי. נשלחו אלי שני חוזים למרות שהיתה עיסקה אחת בלבד. על אחד מהם מתנוססת חתימתי והשני חתימה שכלל לא מזכירה או דומה לשלי, קשקוש של ילד. החברה טוענת כי החוזה נחתם על פד ולכן החתימה מקושקשת. לי אין ספק כי לא מדובר בחתימתי וכי משהו חתם במקומי - זייף אם תרצו. מה הם הצעדים שעלי לנקוט (תלונה במשטרה, תביעה וכו'). האם לדעתכם עלי להגיש תביעת פיצויים בבית דין לתביעות קטנות או שזה מחייב תביעה בערכאת השלום? האם יש כאן עניין לפיצויי עוגמת נפש או כל מרכיב אחר? אשמח לשמוע הצעות להתנהלות מול הגנבים.
העלית מספר שאלות ואנסה לעשות מעט סדר:
1. ראשית מהפנייה עולה כי קיימים שני חיובים בכרטיס האשראי שלך ואחד מהם כלל לא מבוסס על הסכם שבוצע על ידך - בהקשר לכך אני ממליץ בחום לפנות לחברת האשראי ולציין בפניהם כי לא ביצעת כלל העסקה המדוברת, ולנסות לקבל דרכם החזר.
2. באשר לאפשרות התביעה שאתה מציין : ראשית תמיד עדיף לפנות ישירות לחברת הסלולר טרם הגשת תביעה מכל סוג ולהעלות טענותייך, אם כבר עשית זאת ו/או אם לא קיבלת מענה הולם באפשרותך גם להגיש תביעה קטנה (ולכך אינך נזקק לעו"ד) היות והסכום נמוך אין עם זה כלל בעיה וכן באפשרותך להגיש תביעה אזרחית באמצעות עורך דין.
3. באשר לפנייה למשטרה אני לא רואה פה משהו פלילי חד משמעי אבל זו בהחלט זכותך. ערוץ זה נראה לי גם פחות יעיל עבורך, וגם סביר כי לא יקבל, אם בכלל, תעדוף בטיפול במשטרה, אם כי זו רק הערכתי ויש להתייחס לכך בהתאם.
מקווה שהשבתי לשאלותייך
יום נעים
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר