שלום רב, אבי הגיש בקשה להחמרת מצב בהתאם לתקנה 9 (נכות מוסבת) במשרד הבטחון. בבקשה לגופה לא ציין הכרה בברך ימין אלא רק החמרה בברך שמאל. לועדה הגיע לא מיוצג ובמעמד זה ביקש להכיר גם בברך ימין (נרשם בפרוטוקול). הועדה לא התייחסה להכרה בפגימה זו בפרק הדיון והמסקנות ודחתה את החמרת המצב בברך שמאל. הוגש ערעור ובועדת ערר קיבלו את ההחמרה בברך שמאל אך ניכתב לו כי לא ניתן לדון בהכרה בפגימה החדשה במסגרת ערעור על אף שזה ביקש בועדה מדרג ראשון בטענה כי הם מתייחסים רק לבקשה הכתובה ולא לתלונות בועדה עצמה. מישהו נתקל ויודע מה מקור הסמכות הואם זה נכון? תודה
נורית שלום,
לא כתבת באיזה נכות מוכר אביך.
ועדה רפואית יכולה לדון אך ורק בהחמרה של נכות מוכרת או בקביעת נכות לפי תקנה 9.
כל בקשה להכרה בנכות חדשה, הקשורה לשירות (קשר ישיר, בהבדל מנכות לפי תקנה 9) צריכה להיות מוגשת לקצין התגמולים. רק אם יש החלטה על הכרה בנכות הנוספת, הועדה הרפואית יכולה לדון בה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
תמר סיון משרד עו"ד
053-9428981
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
זאב שלום, ההתיישנות בתביעות לפי חוק הנכים הינה 3 שנים ממועד השחרור מהשירות במהלכו ארעה הפגיעה. עם זאת, ניתן להתגבר על ההתיישנות, אם קיימים רישומים מזמן אמת על הפגיעה / הבעיה הרפואית...
המשך תשובה