אמנו נפטרה לפני 10 שנים, לאחר מותה אני ו-2 אחי נכנסנו שותפים לחשבון עם אבי, הודענו לבנק על פטירת אימנו, הגשנו לבנק צו ירושה, תעודת פטירה וכל המסמכים שהבנק דרש, כמו כן קיים סעיף של אריכות ימים. החשבון התנהל ומתנהל עד היום ללא בעיות, לפני מספר ימים רצינו להזמין פנקס צ'קים והפורמט של הצ'ק שונה ללא ידיעתנו, בשיחת בירור עם הבנק נאמר לנו שעקב אי גריעת אימי מהחשבון אין אפשרות לשנות את הפורמט של הצ'ק לפורמט הרגיל, למרות ש-10 שנים הזמנו ללא כל בעיה והבנק מעולם לא יידע אותנו שקיימת בעיה, נאמר לנו שעלינו להגיע לבנק כל השותפים כולל אבי בן 97 שאין לנו אפשרות לנייד אותו כדי לחתום על טופס גריעת נפטר מהחשבון ולהציג שוב צו ירושה שכבר הגשנו לפני 10 שנים. האם יש אפשרות לשלוח לבנק שוב את צו הירושה ולחתום על טופס גריעת נפטר מהחשבון ללא נוכחותנו בבנק?
ניתן לעשות כן באמצעות ייפוי כוח, מינוי אפוטרופוס (ככל ואין באפשרות האב בשום אופן להגיע לבנק) והייתי ממליץ לפני כן לפנות פעם נוספת לבנק ו/או למחלקה המשפטית. לרשותך, עו"ד דן לימור
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דן לימור - משרד עורכי דין
053-9428861
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית וכעיקרון, התשובה לשאלתך חיובית. שנית וביתר פירוט אציין, כי במסגרת הליך משפטי ניתן לנסות ולבדוק את מצבו הרפואי/קוגניטיבי של המנוח בעת עריכת הצוואה ובדרך זו ניתן לבטל צוואה קיימת. לרשותך בכל עת, ע...
המשך תשובה