שלום רב, ביום שלישי האחרון עובדת בחברת מכירות בקניון באזור הדרום, הותקפה על ידי לקוח בעת סגירת סניף. המקרה התנהל כך: הלקוח ביקש לקבל מידע על נמוצר הנמכר בחנות, לאחר שהמוכרת ענתה כי הסניף עומד לקראת סגירה(לפי חוקי הקניון). ולכן הוא מוזמן לחזור בשעות הפעילות. לאחר ששמע הלקוח את תשובתה, קילל אותה בחריפות במילות גנאי גזעניות על מקום מוצאה, ואף ירק בפניה ואיים עליה בפומבי. כל זאת בגלל שלא קיבל "שירות". אותו לקוח הורחק מהמקום על ידי עובד אבטחה בקניון. יש לציין כי יש מצלמות אבטחה בקניון, עדים מחנויות סמוכות למקרה. אך למרות זאת החברה בה אותה עובדת מועסקת, מציגים אוזלת יד מוחלטת בכל הנוגע להצגת צילומי האבטחה, או טיפול במקרה החמור. כעת העובדת לא מודעת לזכויותה לאחר שספגה עלבון חמור ביותר אשר עשוי היה להיגמר באסון גדול עקב אוזלת ידם בנושא האבטחה, של החברה והקניון ברצוני לקבל מידע לגבי אפשרויותה של אותה עובדת בפן התעסקותי בעבודתה וכנגד אותו אינדיבידואל(אין מידע לגבי מקום הימצאו) במובן משפטי וכדומה. בכדי לוודא ולהבטיח כי מקרה שכזה או חמור ממנו לא יחזור ולהבטיח את בטיחותם של כל עובד ועובדת. אני מאמין שבמדינת ישראל בשנת 2018 כל עובדת זכאי לבטיחות במקום עבודתו וגיבוי מלא במידה והיא מופרזת. תודה.
רוני שלום,
ראשית בוודאי שהעובדת רשאית להתלונן במשטרה
שנית בוודאי שהעובדת זכאית להגנת המעסיק מפני תקיפות שכאלה ולכן עליה לפנות למעסיק ולדרוש שיפעל לטיפול ראוי בלקוח לרבות איתורו, סיועו בתביעתו וכדומה
אם המעסיק לא יעשה כן הרי המעסיק עצמו הופך להיות אחראי באופן חלקי ואפשר יהיה לתבוע אותו
בהצלחה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
טל שלום, 1.ככלל, עסוק למעסיק לפגוע בזכויות העובד, לרבות בהפרשות לקרן הפנסיה ו/או באי מסירת טופס 161. 2. מדובר בשאלה מורכבת שלא ניתן לענות עליה על רגל אחת....
המשך תשובה