אני ביקשתי ממעסיקים קודמים שלי דפי נוכחות עבור התקופות שעבדתי. יש מעסיקים שאמרו לי שהם לא יכולים להוציא לי מכיוון שעברה כבר תקופה זמן ממתי שסיימתי לעבוד אצלם. האם לפי החוק מעסיק לשעבר מחוייב למסור לי את הנ"ל אם אני מבקש? תודה רבה.
יפתח שלום,
כל מעסיק חייב להחזיק פנקס נוכחות של עובדיו (אלקטרוני ואם לא אז בחתימה יומית של העובד והמנהל), אולם אין חובה ברורה בחוק עד למתי יש לשמור את הנתונים הללו, אם כי נטל ההוכחה יהיה על המעסיק אם לא שמר אותם לתקופת ההתיישנות על פי דין שהיא 7 שנים. לכן אם המעסיק לא מעביר לך דפי נוכחות כי לא שמר אז תוכל לטעון כי עבדת בשעות נוספות ונטל ההוכחה יהיה על המעסיק
בברכה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אלכסה שלום, על פניו, מדובר בפיטורים שלא כדין תוך פגיעה בזכות לשימוע. יש לבחון את המקרה לגופו של עניין. מוזמנת ליצור קשר....
המשך תשובה