שלום, הנני עובדת בחברה גדולה כ 5 שנים. אני נחשבת לבחורה חרוצה ומקצועית עד כדי כך שכולם נעזרים בה. היום לאחר מספר פניות למנהל בכיר האחראי על המיכון ללא קבלת תשובה מובנת, הצעתי לראש הצוות שלי להיצטרף אלי לפגישה עם אותו מנהל על מנת לקבל הנחיות מאותו מנהל מה לעשות לצורך סיום טיפול במקרה. בפגישה, לאחר שהסברתי מה אני רוצה לעשות לאחר התייעצות עם מנהל אחר הכפוף אליו. המנהל התחיל בעצבים (זה היה מאוד מאיים ולא נעים) להגיד לי דברים כמו שאנחנו בצוות(שזה מופנה אלי) עושים דברים וחושבים שבזה זה נגמר ושהוא צריך להתמודד עם הבקרה של האוצר ולהסביר להם מה נעשה ולמה. מאחר ואני מכירה את סוג הבנאדם החלטתי שבפגישה הזאת אשפיל ראשי ולא אוציא מילה עד שיסיים. זאת לא הפגישה הראשונה בה הוא בוחר להתנהג בצורה מזלזלת ומשפילה. כשסיים (חשוב לי לציין שלאורך השיחה ראש הצוות שלי היתה כל כך בהלם שלא אמרה מילה וזאת מהפחד) שאלתי אותו האם השיחה עימו נועדה לצורך התנגחות בי? הוא ציין שכן. ועניתי לו שזה לא לעניין להוציא את כל העצבים שלו עלי בגלל הלחץ שיש לו מהעבודה אז הוא ענה לי שאנחנו באנו אליו ואם זה לא מתאים לנו אז שנלך ושלא נכנס לחדרו אף פעם. ראש הצוות שלי עוד יותר היתה בהלם מתשובתו וגם כשהיא באה להגיד משפט הוא קטל אותה. שניה אחרי שזה קרה והבנו שאין עם מי לדבר קמנו ממקומנו כשאנו בהלם מהתגובה ויצאנו מחדרו. אציין שאני לא היחידה במחלקה המכילה כ 400 איש שמרגישה כך. פשוט אף אחד לא מתלונן על אותו מנהל מהפחד של מה יקרה . אני כל כך הייתי בהלם ממה שקרה עד כדי כך שלא יכולתי להתרכז בעבודה והחלטתי לחתוך מוקדם . הגעתי למצב שאני מרגישה צורך להתלונן רק לא יודעת כיצד לעשות זאת ולמי לפנות. אני לא חושבת שההנהלה מעליו יכולה לעזור לי מאחר והיא מודעת לאופיו של אותו מנהל ועד היום הוא עובד בחברה ומדי פעם מתנגח באנשים. ראש הצוות שלי אמרה לי שתשתף פעולה ותעיד על ההתנהלות המביכה שהייתה בשיחה. אודה לתשובתכם מה נהוג לעשות במקרים אלו.
דורית שלום,
אכן היחס של המנהל היה משפיל ולא ראוי, לכן לטעמי יש לפנות למשאבי האנוש בחברה ולתהלונן אליהם. הייתי מבקש קודם שיחה לא רשמית עם משאבי האנוש ומבהיר מה קרה ובמידה והנושא לא יטופל לשביעות רצונך הייתי פונה בתלונה רשמית. החוכמה היא לפנות למשאבי האנוש ולא להנהלה הבכירה כי במשאבי האנוש יש תקווה שידעו לטפל בנושא בצורה סדורה יותר
אם זה לא יעזור, תוכלי בהחלט להיעזר בעורך דין כדי להתלונן ולפעול
בברכה,
אייל שטרנברג, עו"ד -
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הדס שלם, נראה כי מדובר בסוגיה שיש לבדוק אותה לגופו של עניין, ובין היתר, את ההודעה בדבר תנאי העסקה שנמסרה לך( ככל שנמסרה לך)....
המשך תשובה