בהסכם ההעסקה שלי מצוינת הגדרת תפקיד כמדריכה שאין בה מילה בנושא ניקיון. אבל ישנו סעיף מתחכם שאומר שעלי לעשות מה שהמנהל מבקש. מנהל חדש מבקש באופן שוטף עבודות ניקיון כחלק מנוהל ההדרכה למרות שאין להם קשר להגדרת התפקיד. היה מקרה גם של דרישה לנקות בשטח פתוח בתנאי גשם קור ורוח ללא הגנה הולמת והעובד נשאר רטוב במשרד שעות רבות בזמן העבודה. א. הסעיף שאומר לעשות מה שהמנהל אומר- מהו הגבול? סתירה בהסכם תנאי ההעסקה. האם מותר לו לבקש דברים שאינם בהגדרת התפקיד? ב. פגיעה בבריאות העובד- להישאר שעות רטוב. מה זכויות העובד במקרה זה?
רבקה שלום,
במקום העבודה יש לנהוג בהגינות ובתום לב. כלומר, גם המשימות שמטיל מעסיק על עובד צריכות להיות אף אם הוגדרו ואף אם לא - סבירות, וכן גם העובד/ת צריכים לעשות משימות באופן סביר אף אם אינן בדיוק בהגדרת תפקידם. לעבוד לפיכך בניקיון באופן סביר אינו נוגד את החוק, ומצד שני לעבוד בקור ובגשם כשהעובד נותר רטוב לאחר מכן אינן הוגנות ולכן אינן מותרות
בברכה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אבי שלום, באיזה אופן הקבלן מנסה לעצור את הקליטה? האם יש הסכם עבודה? התחייבת לעבוד אצל הקבלן תקופה מסוימת?...
המשך תשובה