שלום, אני עובדת כשנתים וחצי פקידת שרות לקוחות, בחברה קטנה המונה 3 אנשים, כולל אותי יש מנהל ומנהלת חשבונות, שהיא גיסתו. (ואני החלפתי את הבת שלו שיצאה לחופשת לידה ועזבה) לאחר תקופה מסויימת ביקש שאנסה מכירות, ויתגמל אותי, לא הייתי מצליחה בזה מאד אבל, אפשר להגיד שקיבל את זה בהבנה יחסית כי באתי לתפקיד שרות ולא מכירות. עם הזמן כמות הלקוחות הוכפלה ושולשה ואף יותר. כמות העבודה עלתה בצורה ניכרת. אם לא הייתי מודיעה להם ששכר המינום עלה הם לא היו יודעים מזה. גם על ימי מחלה וחופשת הבראה או תשלום לפנסיה הייתי צריכה להתריע אחרתלא היה לי. לפני שנה ביקשו שאוסיף שעות למרות שבאתי מראש לעבודה הזו כי הם חיפשו עובדת למשרה חלקית בלבד.(עד 14:30).ולא הסכמתי . ונסגר הנושא. למרות העומס התחילו לדרוש ממני לעשות טבלאות מעקב על דברים נוספים, כדי להוריד ממנהלת החשבונות את העומס, ונתן לי עוד לעשות מכירות -שמות של לקוחות "פונטציאלים" אבל כולם היו ממש לא מעונינים להחליף ספק. השתדלתי מה שיכולתי,ועשיתי הכל כדי לצאת במצויינות. כשהצלחתי במכירות מידי פעם לא הראו הערכה יתרה ובטח לא הזכירו כלום על תגמול כספי, אבל שתקתי והמשכתי לעשות את עבודתי נאמנה , למרות שכל פעם טיפטפו לי על "כשלונות" ולא הזכירו את ההצלחות. נעלבתי ושתקתי. היחס אליי לפני קצת יותר מחצי שנה השתנה. והחמיר ונעשה מעליב יותר , כאילו שאני לא עושה את המוטל עליי, כאילו שאני עושה מה שאני רוצה, כאילו שאני לא מבינה. אני מאד יסודית בעבודה ולא מזלזלת וממשיכה למרות הרגשות שמציפים אותי, עברו חודשיים של העלבות כאלה שהיו אז דיי "בקטנה", ועשו לי שיחה, לא קראו לזה שימוע, ולא הדפיסו דף עם נקודות סיכום, אבל זה היה כל הנקודות שאני צריכה להשתפר בהם. לא הזכירו שמעריכים את העבודה שלי וכמה לקוחות מרוצים יש לנו שמודים לי בכל הזדמנות. שוב נפגעתי מאד ונעלבתי ואמרתי לבוס שאני רוצה להמשיך ושאני יעשה עוד מאמץ להשתפר, אל כמובן שזו החלטה שלו מה לעשות איתי. היה נחמד ורגיש לעוד כחודש ואז ההקנטות חזרו. כל דבר שאני עושה נכון לפי הדרישות שלו אומר לי שאני לא שמעתי טוב, ואני לא זוכרת טוב, ואין לך מה להבין-פשוט תעשי מה שאני אומר, לאט לאט זה התחיל גם בטון כועס מצידו עד לכדי הרמת קול, וזילזול ניכר. וכמות הפעמים ביום הלכה וגדלה. לפני כחודש הביא עובדת חדשה למכירות בלי להגיד לי, רק כבדרך אגב, יום לפני, עוד חברה של המשפחה, אבל ביקשו שאחנוך אותה בכל נושא השרות לקוחות . בהמשך לימד אותה דברים שאותי לא לימד ולמדתי לבד תוך כדי עבודה, והיה זורק לי שאלות מרחוק אם אני יודעת מה זה ואיך עושים, בטון מזלזל כאילו צוחק עליי, ברור שידעתי לענות על כל מה ששאל, כי זה הבסיס של העבודה שם, והעליב אותי ששואל את זה בכלל. בשבועות האחרונים צועק עליי המון שאני לא יודעת ולא עושה את מה שהוא מבקש למרות שזה לא נכון. כשאני מתקשרת לעדכן אותו על דברים שהוא ביקש, והוא עונה לי בטון כאילו: 'נודניקית מה את שוב רוצה? '... כששאלתי את העובדת השניה מהנהלת חשבונות(שהיא אשת סודו) אם יש משהו שאני צריכה לדעת, אם יש משהו שהם רוצים להגיד שיעשו את זה כבר, כי נמאס לי עם כל ההצקות, תשובתה היתה, שהיא שמה לב שיש ביננו הרבה "קצרים" בזמן האחרון, ושאני ייזום שיחה. היה ברור לי שהם רוצים שאני יתפטר מעצמי . הקמצנות שלהם מתבטאת בהרבה דברים, ואני בטוחה שהם לא יוציאו שום מכתב פיטורים, וההצקות האלה מכוונות כדי שאני יעזוב ועל ידי כך לא יצטרכו לשלם לי פיצויים. האם יש דרך לסיים שם את עבודתי ועדיין לא להפסיד פיצויים ודמי אבטלה?
נוגית שלום,
אם תתףטרי בגין ההתנהגות של המעסיק תהיי זכאית למלוא הזכויות של מפוטרת. עליך להתריע בכתב בפני המעסיק על היחס שלו ולהבהיר שאם לא ישפר אותו תאלצי להתפטר בדין מפוטרת ואזי אם היחס לא ישתפר תוכלי לעשות זאת ותהיי זכאית לכל הסכומים המגיעים למפוטרת משום שיהיה מדובר בהתפטרות בנסיבות בהן אין לדרוש מעובד להמשיך לעבוד
בברכה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
דורית שלום, יש לבדוק את המקרה לוגופו של עניין, ובין היתר, את הסכם העסקה. על פניו עולה, יש כאן הפרה של תנאי העסקה....
המשך תשובה