הוחלט בעבודתנו כי כל מי שיצא לשירותים זה יתקזז לו מההפסקה. האסקלציה הוחלטה על ידי מנהלת מוקד אשר ראתה לנכון לעשות זאת מסיבות אלו: 1. העובדים יוצאים לשירותים לזמנים לא סבירים אשר עולים על שעתיים הפסקה ולדעתה על מנת לדבר בטלפון. העובדים מנצלים את החוק לטובתם.0 2. בגלל שאנחנו מוקד שירות לקוחות יש התחייבות מצד העובד למלא את המחויבות שלו לעניין זמינות קבלת לקוחות. יציאה בלתי סבירה לא אמורה לפגוע בעבודה ובנהליה ולכן זה מה שהוחלט. האם מה שהמעסיקה החליטה מנוגד לחוק לעניין הפסקה לשם שימוש שירותים האם זה אסור או שמותר? האם טענותיה מוצדקות? מה ניתן לעשות אם נפגעתי מאסקלציה זו? למי פונים?
נתן שלום,
כפי שציינת החוק קובע במפורש שמעסיק יאפשר לעובדיו לצאת להפסקת שירותים שלא על חשבונם (כלומר הפסקות אלו הן חלק משעות העבודה). מצד שני אכן גם את החוק ובוודאי בתחום דיני העבודה יש לפרש באופן הוגן וראוי וברור כי יציאה לשירותים לזמנים בלתי הגיוניים איננה מותרת (אם באמת היציאה היא למשך שעתיים הרי מדובר באופן בלתי סביר בעליל). לכן יש לקבוע נהלים מסודרים והוגנים בנושא. אם הנהלים של המעסיק אינם הוגנים ואינם ראויים אז ראשית עליכם כל העובדים להתאגד יחד נגד הנושא ושנית, אתה כעובד, רשאי למחות בכתב בפני הנושא ובמידה ונפגעת בהחלט תוכל לתבוע. בכל אופן אני מציע לנהל את ההתדיינות מול משאבי האנוש בחברה ולא מול מנהלת המוקד
בברכה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יולי שלום, התעמרות בעבודה באה לידי ביטוי כאשר המעסיק משפיל את העובד באופן חוזר. כלומר ההשפלה חוזרת על עצמה שוב ושוב. על פניו, אם המעסיק העביר אותך לחדר ללא חלון, כאשר החדר אינוי ראוי לעבודה, הדבר ...
המשך תשובה