אני עובדת בבית מלון כבר עשרה חודשיים מתוכם 3 חודשיים בתור עובדת מלון ובעקבות ויכוח ואי הבנה שהיה לי עם המנהלת החדשה היא נתנה את כל המשמרות שהיו לי השבוע לעובדים ממחלקות אחרות מבלי להודיע לי לפני (יום חמישי התנהל בנינו הויכוח ובשבת כבר הייתה אמורה להיות לי משמרת) בינתיים אמרו לי שאני לא יכולה לבוא לעבוד במלון מבלי לעבור שיחה במשאבי אנוש וכשבאתי ביום ראשון למשאבי אנוש לא יכלו לטפל בי,רק היום התקשרו אלי ממשאבי אנוש ואמרו שאני יכולה לעבור מחלקה שהיא ללא טיפים דבר הפוגע לי בשכר(עד עכשיו עבדתי במחלקה שמקבלים בה טיפים) כששאלתי למה לא ענו לי תשובה אבל אני יודעת שזה בגלל שהמנהלת שהייתה לי לא רוצה שאעבור למחלקה עם טיפים. בינתיים יצא שהפסדתי ימי עבודה ורציתי לדעת עם ההתנהלות הזו של המלון חוקית? בנוסף לאחר הויכוח שהיה לי עם המנהלת שלי לשעבר היא שלחה לי הודעה בפרטי שהיא תגיש את ההתפטרות שלי למרות שלא ציינתי באף שלב בשיחה איתה שאני רוצה להתפטר האם מותר לה לעשות את זה?
מלי שלום,
ביטול משמרות הוא סוגיה שאין עליה תשובה מוחלטת וברורה. ברור מצד אחד שאי מתן משמרות לעובד/ת המקבלים מספר משמרות סטנדרטי בכל שבוע הוא פגיעה בעובד ומצד שני למעסיק בהחלט יש זכות לקבוע כמה משמרות יתן לכל עובד. על פניו במקרה שלך אי מתן המשמרות הוא בכל זאת לא ראוי ולא חוקי כי לא ניתנו רק עקב ויכוח עם המנהלת ומדובר למעשה בהשעיה ללא תשלום
בוודאי שגם אסור לומר שהתפטרת במקרה הזה
בהצלחה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מיכה שלום, עובדת ניקיון זכאית לתשלום זכויות סוציאליות, לרבות ביטוח לאומי, בהתאם להוראות הדין. לא ניתן לוותר על כך....
המשך תשובה