אני עובדת מזה כשנתיים כמוכרת בחנות, היחס מהמנהל תמיד היה לא נעים אך לאחרונה חלה החמרה, אני כותבת בשם עצמי אך כל העובדים מקבלים יחס שווה של חוסר הערכה, זלזול, תחושה של כפיות טובה, שאיני עובדת טובה מספיק ולא עומדת בדרישות. אע"פ כן, הוא לא מפטר אותי. שלחתי לו מכתב בקשה שישנה את יחסו, בתגובתו הוא אמר שאכן איני עובדת טובה מספיק ופירט בדוגמאות כיצד הדבר בא לידי ביטוי אך הדוגמאות שכתב שקריות או מסלפות את האמת, בסוף ציין כי אם אני חושבת שאני לא עומדת בדרישות אני מוזמנת להתפטר. יש לי אין ספור דוגמאות קונקרטיות למקרים בהם התייחס אל העובדים (בכללם אני) בצורה מזלזלת, מפלה, משפילה וכד'. החנות הינה חלק מרשת גדולה והוא מנהל שכיר ברשת. כיצד יש לפעול ע"מ להתפטר ולקבל פיצויים?
סטודנטית שלום,
עובדים רשאים להתפטר ולהיות זכאים למלוא פיצויי הפיטורים במקרה בו ישנה הרעה מוחשית בתנאי העסקה או בנסיבות בהן אי אפשר לדרוש מהם להמשיך בעובדתם. עם זאת עליך להתריע על כך בכתב למעסיק לציין כי לאור התנהגות המנהל ואם לא ישנה את התנהגותו לא תוכלי להמשיך בעבודתך ותתפטרי בדין מפוטרת וזאת כדי לתת למעסיק הזדמנות לתקן את הדרוש תיקון
בהצלחה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
כתבתי לו מכתב בו אמרתי שאני לא יכולה לסבול את היחס הזה שגורם ללחץ רב בחיי האישיים וכן פוגע בתפקודי בעבודה ואני מבקשת שישנה את יחסו.
לא ציינתי שאם לא ישנה את יחסו אתפטר בדין מפוטרת.
האם המכתב ששלחתי מספיק או שכוונתך היא שיש צורך בפנייה לרשת (היא המעסיק הרשמי שלי) אם כן, האם יש צורך בפירוט דוגמאות במכתב כזה?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
סטודנטית שלום,
כן - יש לשלוח את המכתב למעסיק ולא למנהל ולציין שם שאם הנושא לא יטופל תהיי חייבת להתפטר. ברור שהמכתב ששלחת אל המנהל גם הוא מסייע
את לא חייבת לציין דוגמאות אך כמובן זה עדיף כדי שהנושא יטופל ברצינות הראויה
בהצלחה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תודה על ההתייחסות הרצינית.
העברתי מכתב להנהלת הרשת בו אני מודיעה כי יש בכוונתי להתפטר בדין מפוטרת באם לא יעשה שינוי.
המנהל קבע לכל העובדים שיחות אישיות בהן יובהר ויחודדו נהלים המגדירים מה מותר וראוי שנעשה ומה לא (זאת לאחר שפניתי אל חשבת השכר של הרשת בנוגע להעברת טופס 101 כאשר המנהל שלי היה לא זמין ואמר לא לשגע אותו בנוסף בעקבות המקרה הוא אסר על פנייה למנהלת הרשת ללא הסכמתו). השיחה שלי אמורה להתקיים מחר.
לפני כחודשיים עשה לי שיחת נזיפה מלאת שקרים שבסופה ביקשתי להגיב ונעניתי "לא מעניין אותי מה יש לך לומר".
האם אני יכולה לסרב להגיע לשיחה שנקבעה לי למחר מבלי שהדבר יפגע בתהליך שאני עושה מול הרשת או בהתפטרות בדין פיטורין? האם המנהל יוכל להשתמש בסירובי להגיע לשיחה כדוגמא לתפקוד לקוי מצידי כעובדת?
שוב תודה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
סטודנטית שלום,
אם התלוננת באופן ישיר כנגד המנהל בפני הנהלת הרשת אזיי את יכולה לבקש ששיחת הבירור לא תהיה מולו או לפחות לא מולו בלעדית, אבל עליך לפנות בענין באופן מהיר להנהלת הרשת
בהצלחה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הרשת
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום, יש לערוך שימוע לפני קבלת החלטה על פיטורים. על פניו, נראה כי השימוע שהתקיים נעשה למראית עין. כמובן, שיש לבדוק את המקרה לגופו של עניין....
המשך תשובה