שלום..אני עובדת 15 שנה במקום מסוים. כ-11 שנה עבדתי ללא מנהל ישיר.לפני כ-4 שנים הביאו מנהל מחלקה שמההתחלה לא הסתדרנו. דיבר אלי לא יפה,אמר :תחפשי לך מקום עבודה אחר,במקרה אחר אמר:תחפשי לך מחלקה אחרת..דיבר לא יפה..וצעק..אני מנהל המחלקה וככה אני רוצה.העלתי את ההתנהגות הזו בפני חברי ההנהלה..הם אכן נזפו בו מספר פעמים..אבל זה לא עוזר.התנהגותו חוזרת על עצמה.ומכיוון שהוא היה מרים עלי את קולו גם אני לא נשארתי חייבת.ובפעם האחרונה אמרתי לו שאינני מעוניינת לדבר איתו ובמידה והוא צריך משהו שישלח מייל או יקבע איתי פגישה.זה לא מצא חן בעיניו והוא זמין אותי לשיחת אזהרה.אני שואלת:מה זה אומר?האם כל הפעמים שאני התלוננתי מול ההנהלה לא שומרים כלום?הוא מתנהג ככה כלפי עוד עובדות במחלקה אבל איתי ההתנהגות הכי פוגענית.האם אם אפוטר אני יכולה לתבוע אותו? עובד לא יכול להתלונן על מנהל מתעמר? ?תודה..
נורית שלום,
המקרה שאת מתארת הוא תיאור קלאסי של הקשיים בטיפול בהתעמרות של מנהלים, קשיים שבתקווה יוסרו עם וכאשר יחקק חוק מניעת התעמרות.
אולם גם כיום ניתן לעשות הרבה - יש לתעד כמה שיותר את ההתנהגויות, יש לתעד כמה שיותר את הפניות להנהלה ולדאוג שכולן תהינה בכתב. יש להתממש בשפה ברורה של התעמרות והתנכלות מול ההנהלה ולהבהיר שהתוצאה של פגיעה בך תהיה לא הוגנת ולא הגיונית.
בשלב שאת נמצאת אני גם ממליץ להיעזר בעורך דין כדי לבחון היטב את הנסיבות ולהחליט על הצעדים הרצויים. במשרדנו אנו מטפלים במקרים רבים כשלך
בברכה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שרון שלום, על המעסיק לשלם לך פיצויי פיטורים בהתאם לחוק, ללא קשר לתשלום בונוסים. למידע נוסף, את מוזמנת ליצור איתי קשר....
המשך תשובה