שלום רב, בחודש מרץ פוטרתי מעבודתי בחברת בזק לאחר 5 וחצי שנים. לשם משיכת כספי הפיצויים הנני זקוק לטופס 161 מהמעביד, זאת לפי הנמסר מהגוף המחזיק את כספי הפיצויים. לצערי, חודשיים עברו ולא קיבלתי את הטופס, כבר פעם שלישית שאני מתקשר ועונים לי את אותה תשובה שהטופס ישלח בדואר רשום (מתישהו לא ברור ואין התחייבות לזמן). האם יש מה לעשות בנידון? אין איזשהו חוק בנידון? אני זקוק לטופס לשם משיכת כספי הפיצויים שגם הליך זה אינו פשוט, אודה להכוונה בנושאת מאחר ואין כבר עם מי לדבר בבזק...
רן שלום,
הבעיה שהצגת מוכרת לצערנו. מעסיקים רבים נמנעים מלהעביר לידי העובד המפוטר בזמן את טופס ה-161 ובכך מונעים ממנו לקבל את פיצויי הפיטורים שלו, ככל שהוא מבקשם, מאת הגוף המנהל (קופה או ביטוח מנהלים)
בעקרון - על פי החוק חובה על המעביד להעביר את הטפסים בתוך עד 15 יום ממועד הפיטורים או ממועד תשלום השכר בגין החודש האחרון לפי המאוחר. אם המעביד לא עושה זאת, כמו במקרה שלך, הוא חשוף לתביעת הלנת פיצויי פיטורים - כלומר לשלם ריבית גבוה של 20% לחודש על האחור
אני מציע לך לפנות אל המעביד בכתב, לומר לו שהוא עובר על החוק ואתה זכאי לפיצויי הלנה ואני בטוח שהם יעבירו את הכסף
אם לא - כשתקבל את הטופס תוכל לתבוע בגין ההלנה - זו תביעה שאין צורך לשלם בגינה אגרה ולכן אולי כדאית לך
בהצלחה,
אייל שטרנברג, עו"ד - מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אוראל הרשקוביץ
053-7315091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום, יש לבדוק את המקרה לגופו של עניין. בין היתר, מתי אושרה לך החופשה, והאם נגרם לך נזק בגין ביטול החופשה לעומת צרכי המעסיק....
המשך תשובה