מנהלי דורשים ממני כאשר יש עומס במחלקה מסוימת לעזור להם במענה טלפוני הדבר אינו תפקידי משום שאני כלל לא מתעסקת במענה ללקוחות שאלתי האם אני חייבת להקשיב להם ולהכנס לקו והאם מותר לפטר אותי במידה ואני לא נכנסת לקו
שאלתך עולה פעמים רבות בפורום זה ולכן אנסה לתת תשובה רחבה. ככלל, דרישת המעביד לשנות מתכונת עבודה של עובד, שעבד במשך תקופה ארוכה במתכונת עבודה מסוימת, הינה למעשה הצעה לחוזה עבודה חדש. לעובד שמורה הזכות לסרב להצעה ולהתפטר בדין מפוטר. לעתים מבצע העובד תפקיד אחר מזה שהוגדר לו עד שזה הופך למתכונת קבועה, ולפיה ניתן לומר על המעסיקה כי השלימה עם מתכונת עבודתה זו של העובד במשך תקופה ארוכה וזה נהיה תפקידו והחזרתו לתפקידו הרשמי לפי ההסכם עמו מהווה הצעה חדשה. ככל שבקשה של מעסיק מעובד לסייע באופן זמני היא סבירה ואינה מהווה חוסר תום לב בקיום חוזה, רצוי שהעובד יציית לבקשה. (הכל בהיעדר חוקת עבודה, תקשי"ר, הסכם קיבוצי, וכד שעשוי להסדיר באופן שונה ניוד עובדים)
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר