שלום, התחלתי בסוף 2016 לעבוד במוקד שירות טלפוני, אחרי בערך חצי שנה קודמתי בע"פ לתפקיד משרדי ללא מענה טלפוני ומתן מענה ללקוחות בפניות כתובות שמתקבלות דרך אפליקציה של החברה כאשר אני היחידי שעושה תפקיד זה במשך החצי שנה האחרונה. לאחרונה, ביקשו ממני ללמד 2 נציגים נוספים שעושים מענה טלפוני או מענה בצא'ט ברוטציה ביניהם גם את התפקיד שלי במטרה שיוכלו לתגבר בימים שבהם יהיה חולה או אחסיר. כרגע, התחילו לדרוש ממני לעשות רוטציה יחד איתם, כלומר יום אחד לעשות צאט ויום אחד את התפקיד שעשיתי קודם לכן במשך חצי שנה. אני מאוד לא מרוצה מהשינוי הזה, לא הודיעו לי ממש מראש על כוונתם לעשות איתי רוטציה שכאלו. כאשר הייתי מספק את המענה בתפקיד הקבוע שלי היה לי הרבה יותר זמן חופשי מאשר בתפקיד הצאט. האם מדובר בהרעת תנאים? מה נכון לעשות בשלב הזה? שאלה נוספת לעמיתי לעבודה. הוא עובד באותו המקום במענה טלפוני כשנה וחצי, רוב מוחלט מהתקופה ניתנו לפחות 5 ולרוב אף 6 בשבוע אך לאחרונה עקב ירידה בלחץ העבודה התחילו להפחית משמרות באופן גלובאלי לכל הנציגים ל4 משמרות. אציין כי אותו נציג גם מחסיר בשלושה חודשים 2 ימים קבועיים אחת לשבועיים עקב טיפולים כימוטרפיים ואף נוצר מצב שגם בשבוע שכזה מחסירים לו עוד יום נוסף מה שיוצר מצב של 2-3 משמרות בלבד. האם גם במקרה שכזה ניתן לטעון להרעת תנאי עבודה?
שלום רב,
על פניו נראה כי מדובר בהרעת תנאים. המלצתי היא לשלוח למעסיק מכתב התראה בו הוא מתבקש לחדול מהרעת התנאים, ולא תוכלי להתפטר בדין מפוטרת.
לגבי עמיתך לעבודה, גם פה נראה כי ישנה הרעת תנאים, וההמלצה היא מכתב התראה דומה אף בעניינו.
למידע נוסף, נא צרי עמנו קשר טלפוני ונשמח לסייע.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר