שלום, אני עובדת במוסד ציבורי במשרה מלאה במשך מספר שנים. לאחרונה נודע לי שמשימות של עובדת אחרת שעזבה – יוטלו עליי, זאת בנוסף לכל תחומי האחריות שלי כיום. לא מדובר במשהו זמני עד לקליטה של עובדת מחליפה, אלא במכלול משימות שוטפות, הדורש לפחות ½ משרה של עבודה, אם לא יותר. משיחה עם ההנהלה נאמר לי שאין מה לעשות, זה מה שיש ולא כדאי להתווכח. אני בסה"כ אוהבת את מקום העבודה שלי ולא רוצה שיפטרו אות, אך מצד שני לא נראה לי הגיוני שמותר להטיל עליי משימות נוספות בהיקף כזה בלי לשאול הסכמתי ובלי להציע תגמול על כך. רציתי לדעת מה הזכויות שלי במקרה זה? למי אפשר לפנות לעזרה? אנחנו מאוגדים תחת ההסתדרות. תודה
הי,
עקרונית, בהתאם למתואר בפנייתך, בהחלט ייתכן שהטלת משימות שלא במסגרת עבודתך מהוות הרעת תנאי עבודתך, ואז יש באפשרותך לסרב או להתפטר בדין מפוטרת, ככל שהתראת בפני מעסיקתך לתקן הרעת תנאייך וככל שזו סירבה.
מכל מקום - לא ממליץ שתפעלי טרם שיוטלו עלייך אותן משימות וטרם פניה מתועדת וברורה לעניין הרעת תנאייך בנדון ובקשה לתיקונן, כאשר אם תרצי, נוכל להגיש בשמך מכתב התראה וכיוצ"ב, אך כאמור, חכי שיתרחשו הדברים בפועל ואז עדיף שתצרי קשר טלפוני לבירור ענייני, או שתפני להסתדרות שלבטח יהיה לה מה לטעון בנדון.
בברכה,
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר