היי אני מעבירה סדנאות יצירה לילדים ומבוגרים. כרגע לפני קיום הסדנאות אני עורכת רשימת משתתפים לכל סדנה. אבל נוצא מצב בו אנשים מתחייבים וביום הראשון של הסדנה לא מגיעים או אחרי השיעור הראשון לא מגיעים ולא משלמים. דבר היוצר מצב שבו דחיתי מתעניינים לסדנא ובסופו של דבר בגלל הביטולים (שרובם מודיעים רק בבוקר הסדנא או שכלל לא מודיעים ולא מגיעים) יש לי חוסרים. דבר המוביל לאובדן הכנסה ואכזבה גדולה. מה לעשות ?
שלום רב,
מהכותרת של השאלה ניתן להבין שחשבת על כיוון של הסכמים עם הלקוחות? אם כך, היכן הדברים עומדים? כיצד הנושא מוסדר בהסכם? האם אכן כל לקוח שמתקשר עימך מחויב לחתום על הסכם המסדיר את נושא התשלום והביטול של ההגעה?
יצירת מנגנון ביטול בהסכם הוא מנגנון אחד שניתן להעלות על הדעת. ניתן לדרוש לשלם מראש עם ההירשמות לסדנה, ולקבוע דמי ביטול באחוז מסוים מדמי ההרשמה לפי מועד הביטול. הדבר תלוי כמובן בהיענות לסדנה ובכמות הביקוש. ייתכן שיצירת מנגנון שכזה דווקא ירתיע מהירשמות לסדנה.
מנגנון אפשרי נוסף הוא וידוא הגעה מוקדמת, כמו שנהוג לעשות כיום ברשימת מוזמנים לחתונה, ויצירת רשימת המתנה למתעניינים במקרה של ביטולי הגעה.
לדעתנו לא רצוי לנקוט בהליכים נגד הלקוחות, שכן הדבר יוביל לאובדן מוניטין, ועשוי לפגוע יותר מאשר להזיק. כמובן, זוהי לא המלצה, אלא רק השערה, ויש להפעיל שיקול דעת פרטני לגבי כל לקוח, ובהקשר להפסד הקונקרטי.
לשם ניסוח מנגנון מתאים בהסכם התקשרות, לפי הצעתנו דלעיל, מומלץ לפנות למשרד עורכי-דין העוסק בהסכמים מסחריים.
בכבוד רב ובברכה,
מור ושות' משרד עו"ד, ירושלים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עמיחי שלום, על מנת להגיש תביעה ייצוגית צריך שתהיה עילת תביעה שמעוררת שאלות מהותיות מבחינה עובדתית או משפטית שמשותפת לקבוצה גדולה של בני אדם, ויש אפשרות סבירה שאותן שאלות תוכרענה לטובת הקבוצה. נראה ש...
המשך תשובה