עו"ד רוטבאום שלום אני בעלי ועוד זוג חברים שהינו בפריז בעת שהחלה השביתה. טיסתנו בוטלה ונאלצנו להתעכב ביותר מ 24 שעות עד שבקושי מצאנו טיסה חילופית של אל על. לפי חוק התעופה אני מבינה שטיסה שהתאחרה ביותר מ 8 שעות נחשבת מבוטלת ויש עליה פיצוי אולם טיסה שבוטלה עקב שביתה - אין עליה פיצוי. האם גם במקרה זה שהחברה עצמה היא יוזמת השביתה אין פיצוי על טיסה שבוטלה עקב שביתה? (הרי החברה לא הייתה תלויה בעובדים אלא ההנהלה עצמה יזמה את השביתה). 2. האם אפשרי לדרוש פיצוי שלא מצוין בחוק התעופה כגון פיצוי על ימי עבודה ?(אני מנהלת מח' בבנק ובעלי מנהל מכירות וימי העבודה שלנו יקרים) לתשובתך המהירה אודה. טל סער-אטיאס
לצערי, במקרה של שביתה חברת התעופה אינה חייבת לפצות נוסע בגין איחור ו/או ביטול טיסה. יחד עם זאת, החברה חייבת לספק לנוסע "שירותי סיוע" כדוגמת מזון, משקאות ובמידת הצורך אף אירוח בבית מלון. במקרה וחברת התעופה לא עשתה זאת, יהיה ניתן לדרוש ממנה החזר כספי בגין הוצאות אלו.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אלכסנדר היקר שלום, לא כל כך ברור לי האם חברת התעופה הציעה לך טיסה חלופית או השבה של התשלום? האם פנית אל חברת התעופה? לכל חברת תעופה אשר מבצעת טיסה מישראל ואל ישראל יש נציג לקבלת כתבי בי דין. כא...
המשך תשובה