שלום.הזמנתי כרטיסי טיסה לתאילנד הלוך וחזור בתשלום באמצעות כרטיס אשראי.מספר ימים לפני מועד החזרה ביקשתי מסוכנות הנסיעות להקדים את מועד החזרה ביומיים וביקשתי לברר את העלות .קיבלתי הודעה למכשיר הפלאפון ובה מצויין המחיר [400] ללא סוג המטבע.בתמימותי חשבתי שמדובר בשקלים חדשים ואישרתי את השינוי.לאחר מכן עלה בליבי הספק שאולי מדובר בדולרים ואכן כך היה כשהתקשרתי שוב כדי לברר זאת.ביקשתי לבטל את הרכישה אך החברה סירבה בטענה שהכרטיס כבר נרכש ואי אפשר לבטל.כל בקשותיי להחזיר לי את הכסף נדחו על ידי החברה.לבסוף יצא ששילמתי על שני כרטיסי חזרה במחיר מלא.האם יש לי עילה להגשת תביעה בתביעות קטנות?
במידה ורכשת כרטיס הטיסה והעסקה בוצעה "במכר מרחוק", דהיינו באמצעות אתר האינטרנט, פקס, טלפון וכד', הינך רשאי לבטל את העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן בהתקיים התנאים המצטברים הבאים:
1. טרם חלפו 14 ימים מיום רכישת כרטיס הטיסה.
2. תאריך הביטול היה לפחות 7 ימים לפני מועד הטיסה. הרציונל הוא לאפשר לחברת התעופה זמן סביר למכור את המושב בטיסה שהתפנה כך שהיא תוכל ולצמצם את נזקיה עקב הביטול.
לעניין דמי הביטול, סעיף 14ה(ב)(1) לחוק הגנת הצרכן קובע כי הנוסע יוכל לקבל את כספו בחזרה למעט 5% מערך העסקה או 100 ש"ח – על פי הנמוך ביניהם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית, אין קשר אם מדובר בטיסת צ`רטר, החוק אינו עושה הבחנה בין טיסה כזו או אחרת. שנית, על חברת התעופה היה לספק לכם כרטיס טיסה חלופי או השבת התמורה, כך גם לספק שירותי סיוע, כגון תחבורה, לינה, מזון ושתיי...
המשך תשובה