שלום סבא שלי רכש כרטיס בחברת תעופה ישראלית בטלפון . יום או יומים לפני הטיסה הוא התקשר לבטל אותו, ובטלפון אמרו לו שאין בעיה והכרטיס מבוטל. לאחר חודש הגיע חיוב על הכרטיס באשראי. עכשיו החברה מסרבת להחזיר וטוענת שהוא לא התקשר אליהם לבטל. סבא שלי איש מבוגר, הגון מאד מטבעו ,ודי אמיד, אין לו אינטרס לרמות את החברה בסכומים יחסית לא גדולים - הוא גם צלול וזוכר בבירור את שיחת הטלפון. אבל עדיין מדובר באיש זקן שקשה לו להתנהל מול הגיהנום של נציגי השירות שם. החברה מערימה עליו קשיים להשיג תדפיסי שיחות טלפון כדי להוכיח שאכן התקשר אליהם. הבעיה היא שזה מסובך , יש לו כמה קוי טלפון והוא לא זוכר מאיזה מספר התקשר, גם בשבילו בגילו המבוגר להתחיל לרדוף אחרי חברות הטלפוניה שדורשות אישורים שונים כדי להוציא פלט שיחות, וגם למצוא את השיחה המדויקת . אני מודה שגם אני כשניסיתי לעזור לו התייאשתי ממלאכת הריגול הזאת. אני יושב ליד ערימת ניירת עם מספרי טלפון ולא מוצא את השיחה בתאריך שאנחנו טוענים שבוטלה, אבל סבא שלי בטוח במיליון אחוז שהוא התקשר וזוכר בפרוטרוט מה שנאמר בשיחה, חוץ מאת השעה המדויקת ואת הקו ממנו היא בוצעה. בקיצור, האם יש דרך פשוטה להפיל את נטל ההוכחה על החברה המכחישה (לטענתנו - וזאת גם האמת - החברה משקרת במצח נחושה) את העסקה? האם יש דרך להוכיח את העוול שעושים לאדם מבוגר שאמרו לו שביטלו את העסקה, אבל עדיין חייבו אותו ? יש מה לעשות ?? תודה רבה!
אלעד שלום,
אני סבור שהדרך היחידה היא לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
נראה כי אכן קמה לך זכאות לפיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה בעקבות ביטולי הטיסה. עם זאת, יש לקבל פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר. בפסק הדין ת"ק 57249-02-14 חויבה חברת התעופה בפיצ...
המשך תשובה