שלום אמא של אשתי טסה בטיסת הלוך חזור מויטנאם לישראל דרך איסטנבול. בטיסה חזרה שיצאה השבוע היה סקנדל גדול.הכל התחיל מהארץ פה היה עיכוב בטיסה סדירה של שעה.כשהיא נחתה באיסטנבול טיסת הקונקשיין יצאה ולא חיכתה לה.אמא של אשתי אינה דוברת את השפה האנגלית בקשנו עוד כשהזמנו את הכרטיס מראש ליווי מטורקישאיירליינס בגלל מגבלת השפה, אבל הם לא ליוו אותה לא בהלוך כשהיא באה לארץ ולא בחזור שפה זה היה ממש קריטי. והיו לזה השלכות חמורות מאוד. חמותי נחתה אף אחד לא חיכה לה היה אינה דוברת שפה אנגלית אפילו לא מילה אחת היא נכנסה לפאניקה התקשרה אלינו ב 1:30 בלילה ספרה שהיא לבד והיא לא יודעת מה לעשות.התקשרתי לסוכן ספרתי לו את המקרה והוא אמר שהיא צריכה לגשת לדלפק של טורקיש יתנו לה כרטיס טיסה חדש ובית מלון.הסברתי לו אלפי פעמיםשהיא לא מסוגלת ליצור קשר עם אנשים זרים, אינה דוברת השפה הוא אמר שאין לו פיתרון לזה.מה שקרה שכל הלילה חמותי בשדה מתה מקור ללא אוכל ללא מים ואשתי בבית ממררת בבכי. כל הלילה שברתי את הראש מה לעשות שקלתי כבר לנסוע לאיסטנבול לחלץ אותה אבל הבנתי שאני לא יכול לפגוש אותה כי היא נמצאת באזור הטרנזיט ואני לא יוכל להגיע לשם.בשעה 11 בבוקר יעץ לי הסוכן לבקש מחמותי להגיע לדלפק שיש שם אנשים שלובשים מדים אדומים(הסמל של טורקיש) ואכן כשהיא איתרה דלפק כזה קלטו אותה נתנו לה כרטיס טיסה חדש ופתק לאוכל. יצא שחמותי שהתה בשדה התעופה 24 שעות מהרגע שנחתה מבולבלת ומבוהלת. חמותי עברה סבל רב כולל ניסיון של הטרדה מינית בתוך מעלית עי אחד מעובדי שדה התעופה(נהג שמוביל סחורה לחנויות באזור הטרנזיט) שעל זה אצטרך לראות איך אני מתלונן. כעת אני מפנה אליכם מס שאלות: 1.טורקיש ידעו שהיא מתעכבת בארץ ויש לה קונייקשן ,מדוע לא חיכו כשהיא נחתה, היו עוזרים לה ומונעים את כל הסבל שהיא עברה 2.מדוע לא ניסו לאתר אותה? הרי מופיע להם על המחשב שהיא נכנסה לשדה ויש לה טיסת המשך. האם יש לי עילה לתביעת פיצויים על עוגמת נפש על כל מה שהיא עברה ומה הפרוצדורה?האם קודם לשלוח מכתב לחברה ולפרט את כל מה שתארתי? מה גובה הפיצויים שעליי לדרוש על מקרה כזה? אודה מאוד לעזרתכם
דן שלום,
החוק קובע כי נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של שעתיים לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה, זכאי לקבל ממפעיל הטיסה או מהמארגן מזון ומשקאות, שירותי תקשורת ואירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה אחד. כמו כן, קובע החוק כי בית המשפט יהיה רשאי לפסוק לנוסע שהונפק לו כרטיס טיסה פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום שלא יעלה על 10,000 שקלים חדשים, אם מצא כי חברת התעופה לא נתנה ביודעין הטבות לנוסע שטיסתו המריאה באיחור. לכן, נראה על פניו כי לכאורה קיימת לך עילת תביעה בגין ראש נזק זה.
בברכה,
אשר רוטבאום, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
לצערי הפורום אינו עוסק בנושאים מסוג זה, אך אנסה לסייע לכם. ראשית, במידה וביטחתם את הכבודה עליכם לפנות אל חברת הביטוח. שנית, במקרים מסוג זה הייתי מציע לכם לפנות ישירות אל חברת התעופה ואף אל רשות שד...
המשך תשובה