שלום, הזמנתי כרטיס טיסה לבנגקוק וביטלתי לאחר שבוע. לדברי הסוכנות ההחזר יינתן עד 30 יום ובכל מקרה אחוייב החודש בגין העסקה. האם ניתן לחייב אותי ? ובמידה וחוייבתי, תוך כמה זמן אני אמור לקבל את ההחזר בגין החיוב שיחוייב ב 10/1/2013? תודה
ירון שלום,
במידה ורכישת כרטיס הטיסה בוצעה "בעסקת מכר מרחוק", דהיינו באמצעות אתר האינטרנט, פקס, טלפון וכד', אתה רשאי לבטל את העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן וזאת בהתקיים התנאים המצטברים הבאים:
1. טרם חלפו 14 ימים מיום רכישת כרטיס הטיסה.
2. תאריך הביטול היה לפחות 7 ימים לפני מועד הטיסה.
החוק קובע כי תוכל לקבל את כספך בחזרה למעט 5% מערך העסקה או 100 ש"ח – על פי הנמוך ביניהם.
אופן ביצוע ההחזר:
אם שילמת בכרטיס אשראי - יבוטל החיוב אצל חברת האשראי.
אם שילמת בכרטיס אשראי והכסף הועבר לעסק - כספך יוחזר לך במזומן או בצ'ק מזומן או שעל העסק להודיע לחברת האשראי שתזכה אותך מיידית.
במידה וסוכנות הנסיעות לא תעמוד בהוראות החוק, בית המשפט יהיה רשאי להטיל עליה הוצאות לדוגמה עד סכום של 10,000 ש"ח ללא צורך בהוכחת נזק.
בברכה,
אשר רוטבאום, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אריה היקר שלום, נראה כי אכן קמה לך זכאות לפיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה בעקבות ביטולי הטיסה. עם זאת, יש לראות את התיעוד לתשובה שקיבלת ולקבל פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר. בפ...
המשך תשובה