
שלום רב ! אני רוצה לדעת בבקשה מה יש עלי לעשות בסיטואציה הבא: בתאריך 04.07.2011 (חודש וחצי לפני) הזמנתי טיול מאורגן לי ולילד שלי ( מתנה לילד לפני שנת לימודים בכתה ו') שנקרא “פיות יער השחור” (טיול משפחות). בתום הזמנה שילמתי סכום עלות הטיול במלוא ,כי לפי טענת הסוכן הטיול היה מובטח ואת כל החומר קשור לטיול הייתי אמורה לקבל עד 4 ימים לפני יציאה לטיול.בתום הזמנה קיבלתי אישור וכרטיסי טיסה בדואר אלקטרוני. כל החודש התכוננו לטיול, אני לקחתי חופש בעבודה וכ"א. שבוע לפני יציאה לטיול בתאריך 18.08.2011 התקשרתי לחברה לברר מתי בדיוק אני אקבל את החומר של הטיול וקיבלתי תשובה שנכון להיום החומר עוד לא מוכן,אבל תוך יום - יומיים מקסימום, אני אקבל אותו לדואר אלקטרוני. ביום ראשון שזה 3 ימים לפני יציאה לטיול, התקשרתי שוב ושאלתי לגבי חומר לטיול. לטענת הנציג החומר עוד לא היה מוכן ואני אמורה לקבל אותו עד הערב. לשאלה שלי האם הכול מסודר עם הטיול והאם הטיול יוצא כמתוכנן ואין שום שינוי, קיבלתי תשובה חיובית. יום אחד לפני יציאה לטיול , לאחר שראיתי שאין אף מסמך לגבי הטיול ,התקשרתי לחברה שוב אם אותה השאלה והופתעתי לשמוע את אותה תשובה וזה אחרי 3 המתנות של לפחות 10 דקות כל אחד,הנציגה הציעה לי לדבר אם נציג שהזמנתי ממנו את הטיול. התקשרתי לנציג הזה ולאחר עוד חצי שעה בטלפון הופתעתי לגלות - וזה יום אחד לפני הטיסה, שהטיול שהזמנתי מבוטל עקב מיעוט אנשים שנרשמו אליו. לשאלה שלי מה אני אמורה לעשות עכשיו ולמה לא קיבלתי הודעה על זה לפני - ענו לי שרצו לתקשר אלי היום או מקסימום מחר וזה יום שאני הייתי אמורה כבר לצאת לטיול. ואחרי זה הציעה לי לבחור טיול אחר או להחזיר כסף ששילמתי . ביקשתי להחזיר כסף ואישור החזר, כי לא היה מה לבחור,אמרו לי שכסף שמחזירים לי (תוך 21 יום עבודה) אפילו לא צמוד למדד. עכשיו במקום תענוג מהטיול, רק עצבים מיותרים מהחופשה ההרוסה וגם הפסד כספי. ידוע לי שבמקרה של ביטול הטיול חברה חייבת להודיע על זה לפחות 5 ימים לפני יציאת טיול וגם הכספים ששולמו,יוחזרו כשהם צמודים לשער יורו מכירה ביום ההחזר. האם להתחיל בתהליך משפתי במקרה הזה? אשמח לקבל תשובה. תודה מראש.
שלום רב,
במסגרת אתר האינטרנט של חברת השטיח המעופף ישנו ההסכם הכללי שככל הנראה גם נמסר לידיך בעת רכישת החבילה.
ע"פ ההסכם הכללי, החברה שמרה לעצמה את הזכות לשינוי ו/או ביטול החבילה במידה ולא היו מספיק נרשמים לחבילה.
אין כל ספק כי ההתנהלות של החברה אינה ראויה והיה עליהם להודיעך על העניין מראש על מנת שתוכלי למצוא חבילה אחרת, אך למעט עניין של עוגמת נפש, אין כאן הפרה של ההסכם בין הצדדים.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית ,אני מודה לך על תשובתך מהירה ומלאה, ואתה באחלט צודק לגבי התקנון של הטיולים,בו רשום שחברה יכולה לבטל את הטיול במידה ולא היו מספיק נרשמים לחבילה.אבל באותו הסכם רשום שהחברה חייבת להודיע על זאת לפחות 5 ימי עבודה לפני יציאה לטיול. והם לא יודיע כלל-וזה כבר הפרת חוזה לדעתי.
תודה רבה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ככל הנראה שלא. עם זאת, הייתי מציע לפנות אל חברת התעופה ולהלין על כך, זאת משום שהיו מקרים בהם הם פיצוי נוסעים בגין שינוי בתנאי כרטיס הטיסה בהתאם לסעיף 5 לחוק התעופה. בברכה יצחק, עו"ד ...
המשך תשובה