הזמנתי טיסה משפחתית לחג דרך חברת תעופה ידועה והטיסה התעכבה ב-7 שעות. היינו תקועים בשדה התעופה עם שני ילדים קטנים, קיבלנו שובר מזון של 50 ש"ח בלבד וכשביקשנו פיצוי נוסף נאמר לנו שהעיכוב היה בגלל תקלה טכנית ולכן לא מגיע לנו פיצוי. האם יש לנו זכות לפיצוי במקרה כזה ומה הסכום שמגיע לנו לפי החוק?
סעיף 7(ב) לחוק קובע כי: "נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של חמש שעות ופחות משמונה שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו".
במקרה שאתה מתאר היה על חברת התעופה להציע לכם כנוסעים את הבחירה בין השבת כספם ובין כרטיס טיסה חלופי. במידה וחברת התעופה לא פעלה כך היא אז היא פעלה בניגוד להוראות סעיפים 3(א)(3) ו- 6(א)(2) ו- 7(א) ו- 7(ב) לחוק הקובעים במפורש כי על מפעיל הטיסה לספק לנוסע שירותי סיוע וכי הבחירה בין השבת תמורה ובין כרטיס טיסה חלופי היא זכותו של הנוסע (ראו ת"ק 64571-12-22 כהן נ' אל על).
הייתי מציע לכם לפנות אל חברת התעופה ולנסות ולבקש פיצוי בגין השתלשלות האירועים בהתאם למה שציינתי בפניך כאן. במידה וזה לא יעזור צור עמי קשר.
יצחק, מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במקרים בהם העיכוב בטיסה הוא בין 2-5 שעות, הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת תעופה שירותי סיוע כגון שיחת טלפון, מזון ומשקאות. אך לא קיימת לנוסע זכאות לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה...
המשך תשובה