שלום רב, בקצרה כמה שיכול... אנחנו קבוצה של 8 בני משפחה, בוטלה לנו טיסה חזרה מאמסטרדם לישראל אחרי דיליי של שעות רבות, המתנה במטוס והורדה להמתנה בדיוטי ואז שוחררנו למלון בשדה כולל הסעות וארוחות ע"ח והטיסה החדשה יצאה למחרת ב10 בבוקר. (אציין גם שלכולנו הוזמן ושולמו כסאות שלא קיבלנו בטיסה - 2 מהנוסעים מבוגרים עם בעיות בירכיים והומנו להם מקומות יקרים שורה ראשונה במיוחד). כמו כן כולנו הפסדנו יום עבודה. למרות בדיקה באינטרנט שעשינו, שלחנו מכתב לחברה עם בקשה לפיצוי שקבוע בחוק, הוחזר לנו מכתב שהם כמובן מתנצלים על האי נוחות אבל לא אמורים לפצות עפ"י חוק ! "מערכת היחסים בין החברה לבין נוסעיה, מוסדרת בחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012 ("חוק שירותי תעופה"), אשר חל על כל טיסה הממריאה מתחומי מדינת ישראל או אליה. כמו כן, חשוב לנו לשוב ולהסביר, מדובר בעיכוב שנבע על רקע נסיבות חריגות ובלתי צפויות שאינן בשליטתה של החברה. דאגנו להעניק שירותי סיוע מלאים ולהוציא את הטיסה מוקדם ככל שהתאפשר." - חלק מהתשובה וזה אחרי שכתבתי להם עפ״י החוק האירופאי, טיסה שהתבטלה ללא הודעה מראש, אשר אמורה הייתה לטוס מרחק העולה על 3,500 ק״מ - מחויבת בפיצוי של 600€ עבור כל נוסע. החוק האירופאי מציין מה הם מקרים חריגים אשר אינם מחייבים בפיצוי (מקרים שלא בשליטת חברת התעופה). * Military unrest * Acts of Terrorism and Sabotage * Air Traffic Control Strikes * Political Unrest * Airport Security issues * Natural Disasters * Adverse weather conditions * Hidden manufacturing defects (מתוך אתרי שעוסקים בעניין כולל "כל זכות" האתר לזכויות בישראל) בסיכומו הם כתבו "חשוב לנו לארח אתכם בטיסתכם הבאה ולהעניק חוויה מתקנת, על כן נשמח להעניק לכם שובר הנחה בסך $400 עבור כל אחד". הם גם מוכנים להעברה במזומן לבקשתי. לגבי הכיסאות הם יחזירו את העלות לכ.אשראי ששולמה העסקה. האם יש אמת בדברי או בדברי החברה? האם עלי לתבוע את ה600 יורו, פיצוי על יום עבודה (עבור כל נוסע במשפחה) או שאין לי עילה? אודה על תשובה . תודה רבה ר.
שוחחתי עם הלקוח, נמסרו פרטים טלפונית, הוחלט כי הלקוח יקבל את הצעת הפשרה שהציעה לו חברת התעופה.
בברכה
יצחק מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שי היקר שלום, יש לראות את התיעוד לתשובה שקיבלת ולקבל פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר. בפסק הדין ת"ק 57249-02-14 חויבה חברת התעופה בפיצוי נוסעים שאיחרו לטיסת ההמשך כאילו הייתה...
המשך תשובה