היי אני לא יודעת אם אתם מתפלים בזה אבדה לי את המזוודה מטיסה תל אביב לאית ואני רוצה לתבוע.
לצערי הפורום אינו עוסק בנושאים מסוג זה, אך אנסה לסייע לכם.
ראשית, במידה וביטחתם את הכבודה עליכם לפנות אל חברת הביטוח. שנית, במקרים מסוג זה הייתי מציע לכם לפנות ישירות אל חברת התעופה ואף אל רשות שדות התעופה.
שלישית, ניתן לפנות אליהם על ידי שליחת מכתב התראה מעורך דין טרם פתיחת הליך משפטי ולעמוד על הנזקים שנגרמו לכם בעקבות איבוד הכבודה. עם זאת, עליכם לבחון את הדברים בשיקול קר של עלות מול תועלת, אני מאמין שתצליחו לפתור את המחלוקת גם ללא מעורבות של עורך דין. לכן, לא למהר לתבוע ולהוציא כספים על הוצאות משפטיות כרגע. אלא פשוט לא לוותר לחברת התעופה. ולפנות אל כל הגורמים שציינת עד אשר תעמדו חלילה מול שוקת שבורה.
מהיכרותי הדלה במקרים מסוג זה, הפיצוי בד"כ נמוך ואף אינו משקף כראוי את הנזק העקיף שנגרם בסיטואציות הללו. יתר על כן, קיימת גם אחריות (אך לא חובה) על הנוסע עצמו לבטח את הכבודה.
פשוט לצערי נתקלתי במקרים בהם נוסעים איבדו חפצים יקרי ערך של ממש (לעיתים אף חפצים שנגנבו מתוך המזוודה) אך משום שלא ביטחו את הכבודה קיבלו פיצוי נמוך יחסית. ראוי לציין כי במקרים אלו היה מדובר בטיסות מישראל ואל ישראל ולא בטיסות פנים.
לפיכך, ממליץ לכם לפנות אל חברת הביטוח ואל הנציגים שציינתי בתחילת דבריי.
מקווה שהצלחתי לסייע.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית, אין קשר אם מדובר בטיסת צ`רטר, החוק אינו עושה הבחנה בין טיסה כזו או אחרת. שנית, על חברת התעופה היה לספק לכם כרטיס טיסה חלופי או השבת התמורה, כך גם לספק שירותי סיוע, כגון תחבורה, לינה, מזון ושתיי...
המשך תשובה