שלום רב טסתי חזרה ארצה עם חברה מוכרת, וכבר ביום הטיסה קיבלתי אסמסים שהטיסה מתעכבת. בהתחלה רשמו שעה אחת, אחרי שעה קיבלתי עדכון של עוד 45 דק' עיכוב. לבסוף הטיסה יצאה באיחור של 16 (!!!!!!) שעות, כשכל פעם הודיעו שעה לפני על עוד איחור ועוד איחור. מה הדין במקרה כזה? האם אקבל החזרים עבור כל הדחיות הללו? זה נראה לי מוגזם
היי, במקרה שאתה מתאר מדובר בטיסה שבוטלה. עם זאת יש להבין טוב יותר את השתלשלות האירועים משום שלא ברור ממה נבע העיכוב בהמראות פעם אחר פעם.
הטיסה שלך המריאה באיחור של מעל 8 שעות ביחס למועד הנקוב בכרטיס הטיסה. לפיכך, הטיסה תיחשב כ"טיסה שבוטלה" בהתאם לסעיף 1 לחוק שירותי תעופה. לפיכך, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה.
בכל מקרה חשוב לזכור כי סעיף 6(א) לחוק שירותי תעופה קובע, כי נוסע שהונפק לו כרטיס ל"טיסה שבוטלה", יהיה זכאי לקבל ממפעיל הטיסה או מהמארגן את ההטבות האלה במצטבר: (1) שירותי סיוע (2) השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירת הנוסע (3) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה לחוק. התוספת הראשונה לחוק שירותי תעופה קובעת את סכום הפיצוי עפ”י מרחק הטיסה מהיעד: עד 2,000 ק”מ - 1,320 ₪, עד 4,500 ק”מ - 2,120 ₪, מעל 4,500 ק”מ - 3,180 ₪.
במקרה שלך הייתי מציע לך בשלב ראשוני לפנות אל חברת התעופה במכתב התראה מעורך דין לפני פתיחת הליך משפטי בו אתה מבקש את הפיצוי ואף את הוצאות שליחת המכתב. אפשרות נוספת היא להגיש תביעה קטנה כנגד חברת התעופה.
במידה ועדיין לא הסתדרת, הינך מוזמן לפנות אליי ממש כאן דרך הפורום.
בברכה
יצחק
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ככל הנראה שלא. עם זאת, הייתי מציע לפנות אל חברת התעופה ולהלין על כך, זאת משום שהיו מקרים בהם הם פיצוי נוסעים בגין שינוי בתנאי כרטיס הטיסה בהתאם לסעיף 5 לחוק התעופה. בברכה יצחק, עו"ד ...
המשך תשובה