שלום וברכה, הייתה לי טיסה מבודפשט לנתב"ג עם עצירה של 3 שעות בבלגרד. 12 שעות לפני הטיסה קיבלתי מייל מהסוכנות נסיעות (KIWI) שהטיסה הראשונה נדחית בשעתיים וחצי ואז ממילא אין אפשרות להספיק את הטיסה השנייה אז הם מציעים או לבטל את הטיסה ולקבל מתי שהוא החזר כספי במידה והחברת תעופה תיתן משהו. (כך הם כתבו) או לשנות לטיסה אחרת בעלות של לא פחות מ- 450 הדולר. למעשה ביטלתי את הטיסה וקניתי טיסה חדשה ב-400 דולר מהרגע להרגע. שאלתי אם יש דרך לתבוע אותם, ולקבל פיצוי? מה הנוהל? תודה
אריה היקר שלום,
נראה כי אכן קמה לך זכאות לפיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה בעקבות ביטולי הטיסה. עם זאת, יש לראות את התיעוד לתשובה שקיבלת ולקבל פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר.
בפסק הדין ת"ק 57249-02-14 חויבה חברת התעופה בפיצוי נוסעים שאיחרו לטיסת ההמשך כאילו הייתה זו טיסה שבוטלה. כך גם בפסק דין ת"ק 4420-12-14 שאף בו התייחסו לאיחור לטיסת המשך שגרם לאיחור שמעל 8 שעות כאל "טיסה שבוטלה.
במידה וחברת התעופה סירבה לפצות אותך, אז במקרים מסוג זה אני דווקא ממליץ לבחור בהליך של תביעה קטנה. הן בשל הדין הראייתי המקל והמהיר יותר , והן בשל העלויות המשפטיות הנמוכות.
עם זאת, אין כל מניעה שעורך דין יפנה בשמך במכתב התראה לפני פתיחת הליך משפטי אל חברות התעופה או לחלופין ינסח עבורך כתב תביעה עבור הליך של תביעה קטנה.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהתאם למתואר, ככל הנראה אכן קמה לך זכאות לפיצוי. סיבת הביטול בהתאם למה שאתה מתאר אינה עולה לכדי קבלת פטור מפיצוי הנוסע של חברת התעופה. כמו כן, השואל קיבל ייעוץ אישי בנושא. ...
המשך תשובה