היי, קניתי שתי טיסות של חברת תעופה ישירות מהאתר שלהם. הם איחרו כמה פעמים ובסוף ביטלו את הראשונה. אי לכך הפסדתי את השניה. הראשונה מלונדון לקפריסין והשניה מקפריסין לתל אביב. החברה לא הסכימה למצוא לי כרטיס לישראל, בתואנה שהם מחויבים להביא אותי לקפריסין ולא מעניין אותם שבגללם הפסדתי את הטיסה השנייה שלהם. לכן קניתי כרטיס נוסף מכספי למחרת לטיסה ישירה מלונדון לתל אביב. ושוב, הטיסה אוחרה כמה פעמים ולבסוף נודע על ביטול, כל זה כ-4 שעות לפני ההמראה המתוכננת. לא הייתה להם טיסה חילופית להציע ונשארתי בלונדון לעוד 3 ימים. הם לא סיפקו מלון ליותר מלילה אחד, וגם לא סיפקו תחבורה אליו. לא סיפקו לי אפשרויות תקשורת כמפורט בחוק, ולא סיפקו לי אוכל. לבסוף קניתי כרטיסים מכספי שוב, מחברה אחרת שעלו הרבה יותר כסף. הפסדתי יומיים בלימודים והייתה לי הרבה מאד עגמת נפש. מה וכמה אני יכולה לדרוש מחברת התעופה? האם זה משהו שמשתלם להגיש בתביעות קטנות? או שכדאי לבקש מעו"ד ללוות את התהליך? אשמח מאד לחוות דעתכם המקצועית ולהמלצותיכם.
נראה כי אכן קמה לך זכאות לפיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה בעקבות ביטולי הטיסה. עם זאת, יש לקבל פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר.
בפסק הדין ת"ק 57249-02-14 חויבה חברת התעופה בפיצוי נוסעים שאיחרו לטיסת ההמשך כאילו הייתה זו טיסה שבוטלה. כך גם בפסק דין ת"ק 4420-12-14 שאף בו התייחסו לאיחור לטיסת המשך שגרם לאיחור שמעל 8 שעות כאל "טיסה שבוטלה.
במקרים מסוג זה אני דווקא ממליץ לבחור בהליך של תביעה קטנה. הן בשל הדין הראייתי המקל, והן בשל העלויות המשפטיות הנמוכות. עם זאת, אין כל מניעה שעורך דין יפנה בשמך במכתב התראה לפני פתיחת הליך משפטי אל חברות התעופה או לחלופין ינסח עבורך כתב תביעה עבור הליך של תביעה קטנה.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יגאל היקר שלום, לצערי, חוסר תשומת הלב פועל לרעתך במקרה זה. על אף אחריותם על סוכנויות הנסיעות וחברות התעופה השונות לעדכן את הנוסע בשינוי מועד הטיסה. נראה כי הם אכן הודיעו לך על השינוי. באמת מקרה מצע...
המשך תשובה