שלום רב, טיסתנו מבריסל לארץ ב-25.6 בוטלה עקב שביתה בנמל התעופה. מאחר שלא יכולנו לחכות 4 ימים לטיסה הבאה קנינו כרטיס טיסה חזרה לארץ בחברה אחרת. מעוניינים לקבל את עלות הכרטיס החדש מחברת התעופה. מה אפשר לעשות?
יעל היקרה שלום,
בסעיף 7(ב) לחוק שירותי תעופה נקבע: "בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (א), נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של חמש שעות ופחות משמונה שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה זכאי להשבת תמורה או
לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו; נוסע שהוצע לו כרטיס טיסה חלופי לטיסה שאמורה להמריא ביום שלמחרת ובחר לקבלו, זכאי לקבל גם שירותי לינה ושירותי הסעה; ואולם המריאה הטיסה באיחור כאמור בשל שביתה או השבתה מוגנות, יהיה הנוסע זכאי להשבת תמורה וכן למזון ומשקאות ולשירותי תקשורת, בלבד"
במקרה שאת מתארת יש לעמוד על מספר שאלות חשובות כגון, האם חברת התעופה הציעה לך השבה של עלות הכרטיס חזרה או רק כרטיס טיסה חלופי לעוד 4 ימים, מתי בסופו של דבר המראתם חזרה לישראל אם השדה היה מושבת, האם הציעו לכם שירותי סיוע ועוד. במקרה זה יש לקבל ייעוץ פרטני משום שחסרים פרטים רבים.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי יהודה, בהתאם למתואר, נראה כי אכן קמה לכם עילה לפיצוי כספי, רק במקרים חמורים של תקלה טכנית חריגה ונדירה לא יינתן פיצוי, אך ברוב המקרים תקלה טכנית אינה פוטרת את חברת התעופה מלפצות את הלקוח. בברכה...
המשך תשובה