שלום רב, טיסת חזור שהזמנו באחת החברות הישראליות הוקדמה בלמעלה מ-8 שעות וקבלנו הודעה על כך פחות מ-14 יום לפני מועד הטיסה. עקב כך החלטנו לבטל טיסה זו כמו גם את טיסת ההלוך. חברת התעופה נתנה לנו שובר למימוש עתידי בגובה ההזמנה, אולם לפי חוק שירותי תעופה מגיע לנו גם פיצוי בהתאם למרחק הטיסה. האם אכן כך?
במקרה שאתה מתאר הטיסה הוקדמה מעל 8 שעות. לפיכך, הסעיף הרלוונטי בעניינך בחוק שירותי תעופה הוא סעיף 8(א) וסעיף 8(ב) שם נקבע כי : (8(א)"נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ולא יותר משמונה שעות, וקיבל הודעה על כך ממפעיל הטיסה, מהמארגן או מנותן שירות סוכנות הנסיעות פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה, יהיה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. ואילו בסעיף 8(ב) נקבע כי "נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר משמונה שעות, וקיבל הודעה על כך כאמור בסעיף קטן (א), יהיה זכאי להטבות אלה:
(1) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה,
(2) השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו למעט בנסיבות כאמור בסעיף 6(ה)(1) ו-(2), (כלומר למעט במקרים בהם הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת מפעילת הטיסה או המארגן, וגם אם היו עושים כל אשר ביכולתם לא היו יכולים למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות. או במידה והטיסה בוטלה בשל שביתה או השבתה מוגנות.
לסיכום, במידה ובמקרה שלך הטיסה בוטלה למעט בנסיבות כאמור בסעיף 6(ה)(1) ו-(2) לחוק שירותי התעופה, קיימת לך זכאות לכאורה לקבלת פיצוי בהתאם לתוספת הראשונה לפי מרחק הטיסה.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי ולרי, ממה שאתה מתאר יש כאן התנהלות לא תקינה של כל הצדדים. ברגע שהטיסה התבטלה היא מן הסתם לא התקיימה, לפיכך, אסור להם להשאיר את התמורה אצלם, כאשר לא נגרמה להם שום הוצאה, זהו כספכם ! הייתי מציע ל...
המשך תשובה