תור ארוך בדלפק הצ'ק אין - עם נוסעים שהסתבכו עם אישורי הקורונה שלהם וכד' - הביאו לכך שכשהגענו לדלפק סגרו לנו אותו כי מאוחר מדי ולא עלינו לטיסה (וכמובן לקונקשן) ונאלצנו לקנות טיסה אחרת להמשך היום, ולשנות את התוכניות. החברה טוענת שמי שלא הגיע לדלפק עד שעת הסגירה לא באחריותה (אף שהמחדל נבע ללא ספק מצורת ניהול התור על ידי הפקידים שלה). ראיתי בתשובה לשאלה ומה שאמרו שזה תלוי אם הגענו לשדה התעופה 3 שעות לפני. מה הכוונה לשדה התעופה, ומדוע זה משנה? האם הדלפק בכלל פתוח 3 שעות לפני?
יואב היקר שלום,
ראשית, לפי מה שאתר מתאר הסעיף הרלוונטי הינו סעיף 5(ב) לחוק שירותי תעופה באשר לסירוב להטיס נוסע בטיסה. שנית, ישנם לא מעט פסקי דין דומים למקרה שלך. יש לבדוק האם חברת התעופה בחרה להטיס את המטוס על אף שהיו בו מקומות פנויים עבורכם. שלישית, יש לבדוק האם חברת התעופה כלל יכולה להוכיח שאכן לא התייצבת בשער העלייה. רביעית, יש להבין מהי המדיניות של חברת התעופה באשר לשעת ההתייצבות בשער העלייה למטוס. חמישית, יש לקבל פרטים נוספים מעבר למה שציינת על מנת להבין טוב יותר את השתלשלות האירועים.
אם אכן התייצבתם בשער בזמן, ככל הנראה קיימת לכם עילה לתביעה לכאורה.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
לא ניתן לקבל החזר על כל החבילה שהוזמנה מלון והטיסות. במקרים בהם העיכוב או ההקדמה של הטיסה הוא 2-5 שעות, הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת תעופה שירותי סיוע כגון שיחת טלפון, מזון ומשקאות. אך לא קיימת לנוסע...
המשך תשובה