חבר שלי טס והיה להם נחיתת חירום למשך שבע עשרה שעות האם הוא זכאי לפיצויים?
יעקב היקר שלום,
הן סעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה והן בפסיקה הענפה בנושא נקבע כי תקלה טכנית במטוס עשויה להיחשב נסיבה מיוחדת שאינה בשליטת מפעילת הטיסה או למארגן ועשויה להעניק להם פטור מתשלום פיצוי כספי בעקבות ביטול הטיסה.
עם זאת, בתי המשפט פסק לא אחת כי על מפעילת הטיסה לפרט ולהוכיח מהי בדיוק התקלה ובאיזו מערכת במטוס אירעה התקלה. מהם נוהלי האחזקה של המערכת שבה הייתה התקלה. האם המערכת נבדקה בהתאם לנהלים של חברת התעופה בעצמה. האם לא הייתה אפשרות אחרת לתקן את התקלה פחות משמונה שעות. לפיכך, לא בכל מקרה של תקלה טכנית יהיה פטור לחברת התעופה מתשלום פיצוי.
במקרה שאתה מתאר בשאלתך, מדובר בטיסה שהמריאה בזמן אך נאלצה לשוב בחזרה עקב נחיתת חירום. במקרה זה עשוי הדבר להיחשב כנסיבה מיוחדת שאינה בשליטת מפעילת הטיסה או למארגן ואף להעניק להם פטור מתשלום פיצוי כספי בעקבות ביטול הטיסה . בכל מקרה תמסור לחבר לא להתייאש ולנסות לקבל מידע נוסף מחברת התעופה באשר לביטולה של הטיסה, כך גם לעמוד על שאלות נוספות כגון האם סיפקו להם שירותי סיוע כגון אוכל, לינה הסעה.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ראשית, במקרים בהם מדובר בטיסה מישראל או אל ישראל חל חוק שירותי התעופה. שנית, בהתאם ללשון החוק, במקרים בהם חברת התעופה הודיעה על השינוי מעל 14 ימים לפני מועד הטיסה. על חברת התעופה להשיב את כספכם בחזר...
המשך תשובה