בתאריך 29/11/21 בשעה 00:15 אשתי ואני הינו אמורים לטוס מישראל לניו יורק. בזמן היותנו בצ'ק אין כשעתיים לפני הטיסה הודיעו לנוסעים שהטיסה בוטלה שנלך הביתה ושיודעו לנו מתי היא תמריא. אמרו לנו שיחזירו לנו את עלות המוניות הלוך ושוב לשדה התעופה. בסביבות 4 לפנות בוקר שלחו לנו מייל ובו ביקשו את הסכמתנו להעביר אותנו לטיסה אחרת שתמריא לניו יורק בשעה 16:00 ובמידה ואנו מסכימים שנלחץ על קישור מצורף וכך עשינו. כאשר הגענו לשדה התעופה הסתבר לנו שהעבירו את כל הנוסעים של טיסת הלילה לטיסה זו. בנוסף לעיכוב הושיבו את אשתי ואותי במושבים שונים ונפרדים. אנו בחרנו ושילמנו בטיסה המקורית על כרטיס "משודרג" שאפשר לנו לבחור מושבים. ברצוני לשאול איך לתבוע את הפיצוי המגיע לנו, האם ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות או שיש צורך לתבוע בבית משפט אחר, האם כדאי לשלם לאחת החברות המתפרסמות ב"גוגל" כדי שיתבעו בשמנו. האם אפשר למצוא דוגמה לכתב תביעה שכזה על מנת להגיש בעצמנו ,ומהם הסיכויים לקבל את הפיצוי כאן בישראל. תודה על עזרתכם
סמואל היקרה שלום,
נראה כי אכן קמה לכם זכאות לכאורה לפיצוי בשל ביטולה של הטיסה. עם זאת, צריך לקבל ממך פרטים נוספים כגון האם קיבלת שירותי סיוע כגון לינה, אוכל, הסעה?
כל עוד סכום התביעה אינו עולה על סך של 34,600 ש"ח אני ממליץ לך לבחור בהליך של תביעה קטנה. הן בשל הדין הראייתי המקל, והן בשל העלויות המשפטיות הנמוכות.
עם זאת, אין כל מניעה שעורך דין יפנה בשמך במכתב התראה לפני פתיחת הליך משפטי אל חברות התעופה או לחלופין ינסח עבורך כתב תביעה עבור הליך של תביעה קטנה. כל עוד אכן מדובר בעורך דין מוסמך.
בברכה
יצחק, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בעיכוב בטיסה בין 2-5 שעות הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת תעופה שירותי סיוע כגון שיחת טלפון, מזון ומשקאות. אך לא קיימת לנוסע זכאות לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה...
המשך תשובה