שלום, הגעתי באיחור של עשר שעות בטיסה מוושינגטון די סי לתת אביב (עם עצירה במוסקבה) בשל עיכוב של שלושים דקות ביציאת הטיסה מדי. סי (וכתוצאה מכך - פספוס טיסת ההמשך במוסקבה). לאחר שכתבתי לחברה וביקשתי את הפיצוי המרבי לשני אנשים השיבה לי נציגת החברה כי הטיסה מדי. סי התעכבה בהמראה בשל עיכוב בהגעה של המטוס ממוסקבה בטיסה אחרת, וזאת בשל ״הגבלות״ שהטיל שדה התעופה במוסקבה על טיסות. לפי הנציגה, בשל העובדה ששדה התעופה הוא שעיכב את הטיסה הנכנסת לשדה התעופה בדי. סי (כאמור, לא הטיסה שלי), אין הדבר באחריותם ועל-כן אנו לא זכאים לפיצוי. לא ניתנה הוכחה כלשהי לגבי הנחיית שדה התעופה במוסקבה ולא נטען שהעניין היה קשור במזג אוויר. האם צודקים באירופלוט שהם אינם חייבים בפיצוי? האם זה עניינו של הלקוח שהמטוס ״איחר״ לשדה בטיסה נכנסת? האם לא ניתן לטעון שזאת אחריות חברת התעופה להחזיק צי מטוסים בשדה שיאפשר יציאה בזמן גם אם הטיסה הנכנסת מתעכבת? תודה
שלום רב. רק אם חברת התעופה תצליח להוכיח שהעיכוב נגרם בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, היא עשויה להיות פטורה מלשלם פיצוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי חנה, כן, ההתיישנות היא עד 4 שנים. עם זאת, במקרים בהם הטיסה המריאה בעיכוב של עד 5-8 שעות ביחס למועד הנקוב בכרטיס הטיסה. הנוסע יהיה זכאי להשבת התמורה עבור כרטיס הטיסה או בחירת כרטיס טיסה חלופי, ...
המשך תשובה