נסעתי עם ידידה שלי לטיול בפריז. טסנו עם חברת איזיגט שהיינו בפריז 5 ימים החל מה.10/01/2019-15/01/2018 הבאתי איתי תיק גב ומזוודה בהלוך שטסנו מישראל בדקו לי את המזוודה והתיק ואמרו שהוא בסדר גמור ולא העירו על הגודל שלו או על דברים ועלינו לטיסה טסנו והגענו לפריז בחזור הגענו לטרמינל התחלנו צ'ק אאוט ובדיקות ביטחוניות לפני שעולים למטוס כאשר באנו לעלות למטוס פתאום עוצרות אותי כמה דיילות בכניסה ואומרות לי אם אתה רוצה לעלות למטוס אתה צריך לשלם על התיק 60 יורו התחלתי לשאול למה, דיברתי איתם באנגלית והסברתי להם שהתיק שלי בגודל בסדר ובישראל לא אמרו לי כלום על התיק ושהמידות שלו בסדר ושבהלוך מישראל לא אמרו לי כלום על תשלום. הייתי עם ידידה שלי גם לה היה תיק ואותה העבירו אמרו לה בסדר. ואז פתאום קראו לה ואמרו לה לא בעצם התיק שלך גם לא בסדר תשלמי או שתכניסי למזוודה מכיוון שבמזוודה שלה היה קצת יותר מקום היא הצליחה להכניס את התיק ועלתה.הם המשיכו להסביר לי למה צריך לשלם על התיק הם דיברו ועקבו אותי ואני סמכתי עליהם כי הם אנשי צוות והם כבר מודעים שאני אמור לעלות למטוס אני הגעתי בזמן ואפילו לפני והם אלה שעקבו אותי במקום להגיד לי אוקיי תעלה ונסדר את זה במטוס אחר כך או להגיד לי אתה חייב עכשיו לשלם ולעלות או שהמטוס ימריא הם המשיכו לדבר ולא אמרו לי שהמטוס עומד להמריא וככה עבר הזמן הם גרמו לי לאבד את תחושת הזמן ואפילו לא קראו לי בכרוז וידעו שעשיתי צ'ק אין ושאני אמור לעלות ושאני בכניסה ואפילו לא בדקו ולא אמרו כלום שהרי הם יודעים שאני עברתי צק אין כי נרשמתי במחשבים לבסוף אחרי שהדיילות עקבו אותי אמרתי אוקיי אני אשלם על התיק, ואז פתאום אחת הדיילות אמרה לי לא זה מאוחר מדי אתה כבר לא יכול לעלות לטיסה. איך זה יכל להיות? שהם אלה שדיברו ועקבו אותי בגלל התיק ולבסוף פספסתי את הטיסה אמרתי להם מה אפשר לעשות הם אמרו לי לך תקנה כרטיס חדש ותזרוק את הכרטיס הזה לזבל. ברגע שהיא אמרה לי אמרתי לה אבל כתוב על הכרטיס שאפשר עד 7:25 והשעה הייתה 7:22 היא אמרה לא, זה נסגר עכשיו. נכנסתי ללחץ והתחלתי לבכות אמרתי להם שינסו לעזור לי להתקשר למישהו מהצוות או לאחד האנשים שאחראים ושאני ישלם על התיק ויעלה הם אמרו לא אי אפשר ועדיין מבעד לחלון ראיתי את המטוס חונה ולא המריא עוד. וככה במשך כמה דקות ביקשתי ונכנסתי ללחץ עד שהמטוס לבסוף המריא פתאום קיבלתי התקף חרדה לא נשמתי ירדו לי מלא דמעות לבד בגלל ההתקף. הייתי בלחץ והרגשתי נורא, הם הסתכלו עליי וצחקקו בניהם ודיברו בצרפתית ואני הייתי בהתקף חרדה. הרגשתי שאני לא נושם ואף אחד לא טרח לעזור לי ולא לקרוא לעזרה והם ראו אותי רץ מצד לצד בוכה ולא מצליח לנשום והם פשוט הסתכלו, צוות הדיילות לא קרא לאף אחד לעזור לי הייתי בהלם מוחלט הרגשתי מושפל נורא לא ידעתי מה לעשות הייתי לבד בפריז בלי יכולת לתקשר עם אף אחד בלי אינטרנט עד שנרגעתי מההתקף ומההרגשה הנוראית ואז מצאתי וואי פיי ובדקתי טיסות חזרה לישראל באותו יום היחידה שמצאתי הייתה של EL-AL ב14:45 והיא עלתה 475 יורו זה בערך 2000 שקל ואצלהם צריך לשלם גם על מזוודה 61 יורו מכיוון שהם שמים את הדברים בבטן המטוס והדברים לא באים איתי נאלצתי לשלם על מנת שיקחו את הדברים שלי. נאלצתי לשלם מחיר שעלה יותר מחצי מהטיול שלי. לא יכולתי להישאר לבד בפריז, פחדתי אני לא מכיר שם אף אחד וגם הטיסה הבאה של איגיזט הייתה רק יום למחרת ולא יכולתי להישאר בטרמינל יום שלם לבד וגם אחרי מה שהם עשו לי לא רציתי לטוס איתם שוב, הייתי מבוהל ומפוחד ובטראומה. עכשיו בעקבות כל זה אני מפחד ממטוסים ויש לי הרגשה לא טובה כל פעם שאני רואה מטוס וגם שילמתי על הטיסה שלהם סתם וגם על עוד טיסה חזור בנוסף שהגעתי לארץ יומיים לא הצלחתי לקום מההלם והטראומה ולא רציתי לדבר לא אכלתי לא שתיתי הייתי בדיכאון. היו לי גם סידורים יום אחרי ולא הלכתי בגלל מה שקרה לי הרגשתי נורא ולא יכלתי ללכת בנוסף נכנסתי למינוס בגלל שסתם שילמתי והבנק משך לי מהפיקדון כסף כדי לכסות את המינוס. אני וידידה שלי ניסנו לשלוח לאיזיגט מייל על כל מה שקרה אך התשובה שלהם הייתה מצטערים מאוד נעביר הלאה וניצור קשר אך עבר כבר חודש ושום שר לא נוצר. תיאור הנזק: נאלצתי לשלם על טיסה חדשה חזה לארץ 2325.17 ש"ח ועוד 350 על טיסה שפספסתי עקב בעיקוב שנגרם לי על התיק וגם נשארתי בטרמינל לבד ופחדתי הייתי בהתקפי חרדה והרגשתי עוגמת נפש עצומה. הדיילות צחקקו ולעגו לי כשראו אותי בוכה בגלל מה שקרה ובסוף ישבתי בבית יומיים שלמים ולא יכלתי לזוז הייתי בדיכאון ובכיתי ובשעת ההתקף חרדה אף אחד מהצוות שלהם לא טרח לעזור לי או לקרוא לעזרה ראשונה וראו אותי בוכה ולא מצליח לנשום בגלל ההתקף. כל הדרך חזרה לארץ גם בכיתי ואנשים הסתכלו עיי ברחמים
שלום רב ותודה על פנייתך. מציע לך לפנות אל חברת התעופה בבקשה לקבלת פיצוי והחזר עבור כרטיס הטיסה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במקרה שאתה מתאר הטיסה הוקדמה מעל 8 שעות. לפיכך, הסעיף הרלוונטי בעניינך בחוק שירותי תעופה הוא סעיף 8(א) וסעיף 8(ב) שם נקבע כי : (8(א)"נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ...
המשך תשובה