שלום, נשמח לדעת האם ניתן לתבוע את חברת התעופה איבריה בישראל? וגם לברר הערכת סיכויים לפיצוי הולם. בינואר 2018 הוריי יצאו לטיול מאורגן לארצות דרום אמריקה בטיסות דרך חברת התעופה הספרדית איבריה. מזוודה אחת אינה הגיעה ליעד עקב רשלנות, חברת התעופה הסבירה שהפתק שהוצמד אליה נפל. במזוודה היו תרופות אנטי-דלקתיות, תרופה נגד מחלת גבהים, בגדים חמים, נעליים ועוד.. הוריי קנו מספר פריטי לבוש ואספו קבלות. במדינה מתפתחת, לא הייתה אופציה לקנות כל דבר בכל מקום, וחלק מהקבלות לא מפורטות, כך שלא רשום עליהן את שם הפריט, אלא רק מחיר. מפאת מסלול הטיול באזורים לא עירוניים, לא ניתן היה להשיג מידית בגדים חמים, נעליים מתאימות ועוד.. במיוחד בשבוע הראשון והקריטי של הטיול. ברוב הפעמים, החנויות נסגרו מוקדם בערב לאחר סיום המסלול היומי המאורגן או שלא היה את הנדרש בחנות. במהלך הטיול, אמי חלתה מאוד עקב קור, מחלת גבהים, סבלה מדלקת ריאות, חום ושיעול קשה. היא התקשתה להלך עם הקבוצה ובלית ברירה נאלצה להמשיך עד שהגיעו לעיר מסודרת בה ניתן לקבל טיפול ראוי. אמי אושפזה בבי"ח ואבי ליווה אותה. היא לקחה תרופות לא מוכרות לה שלא הועילו. במידה והיו עמה התרופות במזוודה, סביר שכל זה יכול היה להימנע. הרופא בארגנטינה הורה לה להפסיק את הטיול לאלתר ולחזור לארץ. נותרו שבועיים לסיום הטיול. נזקים: נזק רפואי, עוגמת הנפש היא גדולה, הפסד זמן טיול, והטרחה לרכוש פריטים חדשים במדינה זרה. המזוודה חזרה אליהם רק כשחזרו לארץ, אז אמי לקחה את האנטיביוטיקה שהייתה במזוודה ומצבה השתפר לאחר חודש ימים. אישורים שיש ברשותנו: 1. מכתב מהרופא להפסיק את הטיול לאלתר ופירוט אבחנה רפואית. 2. אישור כרטוס טיסה חזרה לארץ במועד מוקדם יותר 3. קבלות על רכישת תרופות ופריטי לבוש, ועוד (חלק מהפריטים נקנו בכפרים לא מפותחים ולכן הקבלה אינה מפורטת, ללא פירוט שם המוצר, אלא רק מחיר) פנינו לאיבריה באופן סטנדרטי כמקובל, הם ביקשו שנשח אליהם רק קבלות וכך עשינו (ללא פירוט המקרה). אנו רוצים להגיש תביעה מפורטת יותר על המקרה המיוחד עקב מחסור בתרופות שהיו בתיק, מחלתה של אימי במהלכו, עוגמת הנפש והפסקת הטיול שך הוריי בטרם עת. למול הקבלות, איבריה הציעו פיצוי בסך 406 דולר, פיצוי שאינו מכסה את סכום הקבלות. לדבריהם, חלק מהקבלות אינן מפורטות דיה, כך כתבו לנו: In response to your request, we have analysed your situation again. And we need to inform that some of the documents you sent us do not correspond to original or official invoices for tax purposes, which must indicate the establishment's tax identification code, date of purchase, receipt number and description of the items purchased. If you have these documents, please forward them to us so that we may process your claim.
שלום רב ותודה על פנייתכם. יחד עם זאת, פורום זה עוסק בתחום של זכויות נוסעים במקרים של עיכובי וביטולי טיסות בלבד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי ולרי, ממה שאתה מתאר יש כאן התנהלות לא תקינה של כל הצדדים. ברגע שהטיסה התבטלה היא מן הסתם לא התקיימה, לפיכך, אסור להם להשאיר את התמורה אצלם, כאשר לא נגרמה להם שום הוצאה, זהו כספכם ! הייתי מציע ל...
המשך תשובה