שלום טסנו מזגרב (קרואטיה) לנתבג עם קונקשיין בוינה. שתי הטיסות של אוסטריאן ארליינס. טיסה ראשונה נחתה כמתוכנן בוינה, בזמן המיועד לבורדינג של הטיסה השניה (אמורה לצאת ב20:25 שעון וינה ולנחות בארץ ב00:50 שעון ישראל) הודיעו על תקלה טכנית ועיכוב, לאחר מכן הודיעו על זמן חדש ליציאה- 23:15 שעון וינה. בשעה המיועדת הודיעו כי לא ניתן להוציא את הטיסה עקב מזג אוויר סוער בשדה. בשעה 00:15 הודיעו על ביטול הטיסה, המזוודות נותרו אצל החברה ולא הוחזרו לנו והתבקשנו להמתין לשיבוץ מחדש בטיסות בזמנים אקראיים לארץ ונמסר לנו שמשרד הכרטיסים נפתח ב5 בבוקר. לאחר שנותרנו בטרמינל עד הבוקר שובצנו לטיסה שאמורה להמריא לטורקיה ומטורקיה לישראל ולנחות ב4 לפנות בוקר ביום שאחרי (27 שעות לאחר השעה המקורית של ההגעה). הצלחנו להחליף לטיסה מוקדמת יותר. לבסוף נחתנו בישראל ב18:40 (במקום 00:50) איחור של 18 שעות והמזוודות לא הגיעו. המזוודות הגיעו אלינו כ- 48 שעות לאחר מכן. אציין שאני בהריון בחודש שישי, נאמר לנו כי אין לחברה חדר פנוי בשבילנו במלון להעביר את השהות בזמן ההמתנה ועל כן נותרנו בטרמינל בכל הזמן הזה. הציאו לנו למצוא מונית ומלון פנוי בעצמנו ולקבל החזרים על ההוצאות אך במזג האוויר הסוער כשאנו באנו מקרואטיה החמה לא היה לנו ציוד מתאים ללא המזוודה לצאת החוצה ולחפש מלון (מאותה סיבה גם היינו ללא יורו וללא חבילת גלישה מתאימה לוינה וידענו שאת הדרך חזרה ניאלץ לעשות לפנות בוקר על מנת להגיע בזמן למשרד הכרטיסים לתפוס מקום על טיסה חזרה). האם יש עילה כלשהי לתביעה בכל הסיפור? אדגיש שתקלה טכנית גרמה לעיכוב שמתכתחילה גרם לכניסה למזג האוויר הבעייתי, טיסת אלעל המריאה לארץ במקביל לזמן ההמראה המקורי של הטיסה שלנו .בנוסף גם כאשר נאמר לנו כי השדה נסגר להמראות בוודאות יצאו טיסות מהשער הצמוד אלינו (טיסה לבנגקוק) וטיסות נוספות של חברות שונות. רק הטיסות של אוסטריאן אירליינס בוטלו.
שלום רב. ככל ובטיסה בוטלה בשל תנאי מזג אויר, לא תהיו זכאים לקבלת פיצוי. יחד עם זאת מאחר וחברת התעופה לא פינתה אתכם למלון (בניגוד לחוק), אני סבור כי תהיו זכאים לפיצוי על כך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במקרים בהם העיכוב בטיסה הוא בין 2-5 שעות, הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת תעופה שירותי סיוע כגון שיחת טלפון, מזון ומשקאות. אך לא קיימת לנוסע זכאות לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה...
המשך תשובה