שלום, בתאריך 23.03 רכשתי זוג כרטיסי טיסה ישירה בחברת smartwings הצ'כית. מדריד-ת"א(26.04) וחזרה(06.05). בתאריך 11.04 עדכנה אותי חברת התעופה שהטיסה הלוך מבוטלת בשל סיבות מבצעיות שאותן לא פירטה אך ציינה שזה תואם את התקנון שלה. החברה הציעה לי שתי אפשרויות הראשונה- החזר כספי עבור הטיסה בשלב זה לא ידוע לי אם ההחזר הוא עבור הטיסה הלוך בלבד(בקבלה מופיעה רק העלות הכוללץ של הכרטיס) או ניתן לבטל את כל הרכישה ולקבל החזר מלא. השניה- לבחור כל טיסה אחרת דרכם לאותו יעד ללא עלות נוספת. שתי האופציות הללו לא נותנות לי את המענה הרצוי מבחינתי. יש חברות מתחרות נוספות המפעילות טיסה ישירה בזמן דומה לזו שלי שבוטלה. האם יש אפשרות לדרוש/לתבוע בכפוף לחוקי התעופה שהחברה תפצה אותי בעלות הטיסה הטיסה שבוטלה ובפער עלות הטיסות בין זו שבוטלה לזו של חברה מתחרה בה ארכוש כרטיס?
שלום רב. לעניות דעתי תהיה זכאית לקבל החזר מלא של כרטיס הטיסה שרכשת (הלוך חזור),
ככל וכמובן תבחרי לבטל את הטיסה. מעבר לזה לא תהיה זכאית לקבל פיצוי או החזר נוסף.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יעל היקרה שלום, בסעיף 7(ב) לחוק שירותי תעופה נקבע: "בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (א), נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שהמריאה באיחור של חמש שעות ופחות משמונה שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה זכאי להשבת ת...
המשך תשובה