שלום רב, אני פונה בשתי שאלות. בטיסה שהייתה לי עם אתיופיין איירליינס בין קניה להודו היה עיכוב של 8:45 שעות בעצירת הביניים באתיופיה ללא הודעה מספקת מראש. יש לציין שהדחייה הזאת הובילה אותי לפספוס טיסה פנימית בהודו וכל העליות הכרוכות בקניית כרטיס חדש ולינה בלתי מתוכננת בדלהי. פניתי לחברת התעופה לפיצוי ע"פ חוק שירותי תעופה אך הם הגיבו שמכיוון שלא מדובר בטיסה מ\אל ישראל אז החוק ולא רלוונטי בכלל. האם זה נכון? כמו כן ענו לי שמה שכן חל זה סעיף 19 לאמנת מונטריאול שעל פיה כל עוד החברה עשתה מאמצים סבירים ולא הייתה להם אפשרות למנוע את האיחור החברה לא תהיה אחרית לכל נזק. שורה אחרי זה הנציגה שלהם כתבה לי שזה אכן מה שקרה ולכן החברה לא מחוייבת לשום פיצוי. השאלה שלי היא האם היו פסקי דיון או נורמה נהוגת שמבהירה מה נחשב מאמץ סביר ומה לא? כי ע"פ ההגיון הזה כל משהו שקורה יכול להיחשב כמאמץ סביר של החברה למנוע את האיחור. אני תוהה האם יש לי מה לעשות בעניין או שמדובר במקרה אבוד? תודה, רונן
שלום רב. א. אכן החוק הישראלי לא חל במקרה שלכם. ב. אמנת מונטריאול הרבה יותר מקלה עם חברות התעופה..לא ידוע לי על פסקי דין שנתנו בשנים האחרונות בעניין פיצוי על עיכוב טיסה מכוח האמנה, מאחר והחל משנת 2012 קיים החוק הישראלי..
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין יצחק מימון
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ככל הנראה שלא. עם זאת, הייתי מציע לפנות אל חברת התעופה ולהלין על כך, זאת משום שהיו מקרים בהם הם פיצוי נוסעים בגין שינוי בתנאי כרטיס הטיסה בהתאם לסעיף 5 לחוק התעופה. בברכה יצחק, עו"ד ...
המשך תשובה