בתחילת שנת 2017 רכשתי ישירות מחברת תעופה סדירה זרה (LOT) טיסה מתל אביב לאירופה ליעד שמרחקו מעל 2500 ק"מ מתל אביב וכן טיסה חזרה מאותו יעד לתל אביב . עלות שתי הטיסות שולמה מראש . לא הוזהרתי כלל ובשום שלב כי הטיסה מהיעד לת"א תבוטל במקרים מסוימים. החמצתי את טיסת ה"הלוך". טסתי ליעד עם חברה אחרת וטרם טיסת ה"חזור" עם LOT ניסיתי לעשות "צ'ק אין" , אולם טיסה זו בוטלה/ נמחקה. פניה פרונטלית למשרדי החברה לא הועילה והם סירבו להטיסני ובעצם לא היה עם מי לדבר בשדה"ת. לאור הסירוב, נאלצתי לרכוש כרטיס חלופי מהם לאותה טיסה ממש. הם סירבו לפנייתי הכתובה כי יפצוני בגין עלות הכרטיס החלופי וכמובן אף מסרבים לשלם פיצוי ללא הוכחת נזק. הם הפנו בתשובתם לנוהג השיים על פי הוראות IATA ולנוסח החוזה שלהם, התייחסו לאי ניצול טיסת ההלוך כלביטול הטיסה כולה (כשלטעמם מדובר בטיסה אחת ! ) וכלל לא התייחסו בתשובתם לחוק שירותי תעופה הישראלי המקנה פיצוי בגין טיסה לישראל שהם סירבו להטיסני בה. האם הצדק עימי? (לעניות דעתי ישנה סתירה בין החוק הנ"ל ובין הוראות IATA ואם איני טועה, הסוגיה נדונה כעת במסגרת תובענה יצוגית ). תודה.
שלום רב. אכן הסוגייה שציינתה מתבררת כיום במסגרת מספר תובענות ייצוגיות שהוגשו בנושא. חוק שירותי תעופה אגב אינו רלוונטי לטעמי לנושא, כמו כן ידוע לי שבחוקי יטא אכן יש הוראה המתירה לחברת התעופב לבטל את יתר מקטעי הטיסה, במידה והניסע לא מגיע לאיזשהו מקטע.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי ענת, חסרים פרטים נוספים על מנת להבין את השתלשלות האירועים טוב יותר. אשמח לשמוע פרטים על מנת לנסות לסייע. את יכולה לפנות אליי טלפונית ישירות ממש כאן דרך הפורום. יצחק, עו"ד...
המשך תשובה