שלום אהוד. בטיול האחרון שלי ושל בת זוגתי הזמנו טיסה דרך חברת תיירות בארץ. סוכנת הנסיעות קבעה לנו את הטיסות הבאות: 1. ישראל - טורקיה. 2. טורקיה - דוחא. 3. דוחא - סרי לנקה. כשהגענו לטורקיה ונכנסנו לטרמינל בדרך לקונקשן, גילינו שהטיסה שלנו בכלל לא יוצאת משדה התעופה SABIHA GOKCEN SAW אלא מ IST (אטאטורק הגדול). המלצת הסוכן בארץ הייתה לתפוס מונית לשדה התעופה הגדול שמרוחק שעה וחצי נסיעה מהשדה הנוכחי שלנו. מיותר לציין שזה היה סיפור לצאת מהטרמינל, ורק אחרי התערבות של נציגי חברת התעופה שלנו, הצלחנו לעלות לטיסה שיצאה מהשדה שלנו, אבל בגלל האיחור פיספסנו את הקונקשן השני בדוחא, והגענו ליעד בסרי לנקה באיחור של 9 שעות. המלון שהזמנו כלל לא היה רלוונטי, והגענו תשושים, שלא לדבר על הדמעות של אישתי בדרך. האם זה חוקי לקבוע קונקשן במרחק כל כך גדול בין שדות התעופה? תודה.
שלום רב ותודה על פנייתכם. ככל ושדות התעופה שונו לאחר הזמנת כרטיסי הטיסה ובסמוך למועד הטיסה, וככל והעיכוב בטיסה מת"א לא נבע בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חב' התעופה, נראה כי תהיו במקרה לקבל פיצוי. במידה ושדות התעופה היו ידועים מראש, ייתכן והיה כשל בהזמנת טיסות עם מרווחים בלתי אפשריים ביניהם, ובמקרה זה ייתכן וניתן להטיל את האחריות על הסוכנות (אם כי ייתכן וחלקית שכן גם לכם תוטל אחריות לכך, אם זה צוין בכרטיסי הטיסה שהונפקו לכם)
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בטיסות שנשלחו לנו במייל רשומים 2 שדות תעופה (SWE ו IST), אולם בכל השיחות עם הסוכנת, היא לא ציינה שיש להחליף שדה תעופה.
מעבר לכך, לא מדובר בשדה תעופה קרוב, אלא אחד שנמצא במרחק שעה וחצי ללא פקקים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי יהודה, בהתאם למתואר, נראה כי אכן קמה לכם עילה לפיצוי כספי, רק במקרים חמורים של תקלה טכנית חריגה ונדירה לא יינתן פיצוי, אך ברוב המקרים תקלה טכנית אינה פוטרת את חברת התעופה מלפצות את הלקוח. בברכה...
המשך תשובה