שלום רב, אשתי ואני טסנו לטנריף, עם קונקשן בברצלונה, דרך חברת איבריה (שתי הטיסות היו בפועל ביולינג, אבל נקנו דרך איבריה). אשמח לשאול שלוש שאלות, ברשותך: א. הטיסה מנתב"ג לברצלונה המריאה באיחור של כשלוש שעות. בעקבות זאת, פספסנו את הקונקשן ולכן הטיסו אותנו בטיסה אחרת מברצלונה לטנריף, בלילה. כך יצא שאת כל היום הראשון של הטיול שלנו פספסנו. כאשר בוחנים אם יש איחור בשעת ההמראה של הטיסה השניה, האם בוחנים ביחס לכרטיס הראשוני שקנינו? כלומר, האם נכון לומר שהיינו אמורים להמריא מברצלונה בשעה 12:30 ובפועל המראנו בשעה 20:30, ואז יש כאן איחור של שמונה שעות? או שביחס לכרטיס החדש שלנו, המראנו בזמן? ב.איבריה הודיעה שהאיחור היה בגלל שביתה במדינת היעד ממנה הגיע המטוס. איך אני יכול לדעת שזה נכון? ואם כן, האם לא מגיע לנו פיצוי? ג. לבסוף, גם אם איננו זכאים לפיצוי בשל השביתה, הטיסה המקורית המריאה באיחור של מעל שעתיים, ובשום שלב לא אמרו לנו לאן להגיע ולא נתנו לנו אוכל ושתיה. התקשרנו למוקד של איבריה ודיברנו עם המודיעין בנתב"ג, כדי להבין מתי נמריא, ואף אחד לא אמר לנו שאנחנו זכאים לאוכל ושתיה (ואנחנו לא ידענו לשאול בשלב הזה). האם זה נכון לדרוש פיצוי לדוגמא כפי שהחוק מורה? תודה רבה על זמנך היקר, ג'ורג'
שלום רב. ככל ועיכוב/ביטול הטיסה נגרם בשל שביתה, לא תהיו זכאים לקבל פיצוי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
סמואל היקרה שלום, נראה כי אכן קמה לכם זכאות לכאורה לפיצוי בשל ביטולה של הטיסה. עם זאת, צריך לקבל ממך פרטים נוספים כגון האם קיבלת שירותי סיוע כגון לינה, אוכל, הסעה? כל עוד סכום התביעה אינו עולה ע...
המשך תשובה