שלום, הזמנתי 2 כרטיסים בכיוון אחד לברלין עם חברת התעופה אייג׳יאן ל 28.11, טיסה עם קונקשן באתונה של 50 דק׳ (חזור עם חברת תעופה אחרת). לפני כשבוע התקשרו אליי מסוכנות הנסיעות והודיעו כי הטיסה מתל אביב לאתונה התאחרה ב 20 דק׳ ולכן אנחנו מפספסים את הקונקשן. האופציות שהוצעו לנו הן- לטוס יום אחרי אך להגיע מאוחר בערב, מה שאומר להפסיד יומיים טיול. או להקדים ליום לפני, אבל זה אומר שיהיה קונקשן ארוך של 20 שעות באתונה. או כמובן לבטל טיסה עם החזר מלא. אף אופציה אינה טובה לנו אבל מבינים שחייבים להתפשר. אם רוצים לקחת באותו היום טיסה עם חברת תעופה אחרת, לפי חברת הנסיעות צריכים לבטל את הטיסה ולהזמין בעצמנו- הבדל משמעותי במחיר.( 119 יורו ששילמנו לזוג עם מזוודה, לעומת 400$ ללא מזוודה). מאוד לא הוגן שאצטרך לשלם כפול בגלל שחברת התעופה החליטה על לשנות את הטיסה. אם הולכים על האופצייה של לקחת טיסה יום לפני, זה אומר שנצטרך לשלם גם על מלון באתונה, העברות ואוכל- מה שגם יוצא שאנחנו משלמים יותר. החלטנו לבקש שהחברת נסיעות תממן את המלון והעברות באתונה ואז התחיל פינג פונג, הם טוענים שאייג׳יאן הם אלה שצריכים לפצות כי זה באחריותם שהטיסה עוכבה, ואייג׳יאן מצדם אומרים שחברת הנסיעות היא זאת שאחראית על הכרטיסים שלנו והיא זאת שצריכה למצוא אלטרנטיבה. מי בעצם הוא האחראי לדאוג לנו במצב כזה? האם מגיע לנו לקבל מלון והעברות על חשבונם? והאם מגיע לנו פיצוי כלשהו היות וזהו מצב שדי נכפה עלינו ואין לנו ברירות אחרות ( הפסד יום עבודה, סידור בייביסיטר לילד ליום נוסף וכו׳), האם זה שנצטרך לחכות 20 שעות זה סוג של איחור?
שלום רב. ככל וההודעה על ביטול הטיסה ניתנה מעל 14 יום לפני מועד הטיסה, אינכם זכאים לקבל במקרה זה פיצוי כספי מחב' התעופה מכוח חוק שירותי תעופה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהמשך להודעה שכתבתי קודם. לאחר ששוחננו כמה וכמה פעמים עם סוכנות הנסיעות, הסכמנו לקחת את הטיסה יום לפני כפי שהיצע לנו באחד הפעמים, אך חזרנו אלינו היום מטריפסטה והודיעו כי האלטרנטיבה היחידה שהם מוכנים לתת זה טיסה יום אחרי, מה שאומר שנגיע לברלין יום וחצי אחרי ונפסיד לילה במלון שהוזמן. האם אנחנו יכולים עדיין לדרוש את האופצייה שהוצעה לנו לפני? הם יכולים לשנות את האלטרנטיבות איך שרוצים, או שיש לי את הזכות לדרוש שיתנו לי טיסה יום לפני?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
נראה כי אכן קמה לך זכאות לפיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה בעקבות ביטולי הטיסה. עם זאת, יש לקבל פרטים נוספים על מנת להבין את התמונה בצורה ברורה יותר. בפסק הדין ת"ק 57249-02-14 חויבה חברת התעופה בפיצ...
המשך תשובה