רכשנו 4 כרטיסי טיסה דרך חברת אופיר טורס, היעד מיאמי דרך 2 קונקשינים בגרמניה .הכרטיסים נרכשו ביוני דרך סוכנות אופיר טורס שקיבלה את כל הכסף במלואו. כשבוע לפני הטיסה שתוכננה ל04/10 הודיעה שאייר ברלין פשטה את הרגל ואין טיסות לאחר שיחות רבות הזיזו את הטיסות לתאריכים שאינם נוחים לנו, הרי הנסיעה תוכננה כחצי שנה קודם לחג סוכות וכך גם החופשות. אופיר טורס הודיעה כי יוכלו להחזיר אותנו אלה רק לספק טיסות ליעד ולא לחזור. במועד הרכישה נציגת חברת אופיר טורס לא הסבירה לנו דבר על ביטולי טיסה לא החתימה על חוזה רכישה חשבנו שיש לנו אבא ואמא כאשר רכשנו את הכרטיסים מסוכנות ולא באינטרנט אבל מתברר כי הם מסירים אחריות, הם לא דאגו לטיסה חלופית פשוט פתרו את הבעייה בכך שטוענים שהכרטיס מבוטל ואין החזר כספי. במועד הרכישה לא הסבירו דבר למעט העניין שלא ניתן לשנות את מועדי הטיסות והיות ואלו התאריכים שהתאימו לנו אז לא חששנו. הסוכנת נסיעות לא הסבירה על ביטוח כרטיסי טיסה.(כיום היא טוענת שהיא לא חברת ביטוח וגם לא צריכה להסביר לנו דבר על עניין של ביטולי טיסות) בנוסף לא החתימה אותנו על שום מסמך למעט חיוב העסקה בויזה. אודה לך אם תחזור אלי אנו מעוניינים לתבוע את חברת אופיר וזאת לאחר בירור בחברות נסיעה אחרות שמתנהלות אחרת ומה שנעשה כאן זה בניגוד לחוקי התעופה והמכירה. מה ניתן לעשות ואיך צריך לפעול?
שלום רב ותודה על פנייתכם.
לעניות דעתי, מידת האחריות של סוכנות הנסיעות במקרה זה הנה נמוכה אם בכלל, שכן ברור כי אינה אחראית לפעילותה של חב' התעופה (שכידוע הגישה בקשה לחדלות פירעון). האחריות היחידה שאני חושב שכן ניתן לטעון כנגדה, היא כי היא לא שלחה לכם טופס גילוי נאות לרבות תנאי הביטול של כרטיסי הטיסה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
סמואל היקרה שלום, נראה כי אכן קמה לכם זכאות לכאורה לפיצוי בשל ביטולה של הטיסה. עם זאת, צריך לקבל ממך פרטים נוספים כגון האם קיבלת שירותי סיוע כגון לינה, אוכל, הסעה? כל עוד סכום התביעה אינו עולה ע...
המשך תשובה