בחודש אוגוסט הייתי בחופשה ברודוס , בטיסה חזור (חברת ארקיע) , קיבלנו הודעה בשדה התעופה שהמטוס לא ימריא בשעות הקרובות עקב תקלה טכנית, לאחר 3 שעות המתנה בשדה , הודיעו לנו כי הטיסה מבוטלת בעקבות תקלה טכנית ובהמשך נקבל עדכון לגבי הטיסה החדשה, העבירו את כלל הנוסעים למלון, הציעו לנו מס אפשרויות , הראשונה טיסה בשעות הלילה של אותו יום , מדובר ביום שישי ועקב היותי בקבוצה בה שומרי שבת רבים , אופציה זאת לא הייתה רלוונטית עבורינו, אופציה שנייה טיסה במוצאי שבת , ואכן זאת האפשרות שנבחרה. כידוע לי כאשר טיסה מבוטלת או מאחרת מעל 8 שעות , ישנו פיצוי המוגדר בחוק, בשיחה שלי עם חברת ארקיע התבקשתי לשלוח מכתב וכך עשיתי, לאחר כ40 יום קבלתי תשובה מארקיע שבסופו של עניין הם טוענים כי איני זכאי לפיצוי כספי מכיוון שהטיסה בוטלה בנסיבות שלא היו בשליטת חברת התעופה , כלומר ארקיע טוענים כי תקלה טכנית אינה בשליטת החברה ולכן אינם צריכים לפצות את הנוסעים , החברה העניקה לי 100$ לטיסה הבאה לניצול עד שנה הבאה, לטענתם כמחווה טובה. האם אכן תקלה טכנית במטוס מוגדר כדבר אשר לא בשליטת חברת התעופה?? האם יש עילה לתביעה ?
שלום רב. לעניות דעתי ועל פי מרבית פסקי הדין בנושא, רק אם מדובר בתקלה נדירה וחריגה, החורגת מהפעילות הרגילה של המטוס, עשויה חב' התעופה להיות פטורה מתשלום פיצוי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שוחחתי עם הלקוח, נמסרו פרטים טלפונית, הוחלט כי הלקוח יקבל את הצעת הפשרה שהציעה לו חברת התעופה. בברכה יצחק מנהל הפורום...
המשך תשובה